Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips och råd ang. teleskopstavar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 600806" data-attributes="member: 66286"><p>Planen är att till vintern utöka maskinparken med ett par teleskopstavar.</p><p></p><p>Jag åker bräda och hajkar med snöskor. Känner att jag skulle bli en mycket bättre åkare genom att köpa ett par teleskopstavar <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>Frågan är hur långa stavarna behöver vara. Mitt mål är att ha stavar som hopfällda är så korta som möjligt så de går ner i ryggan. De kortaste längderna jag sett hopfällt är 47-49cm. Dock är dessa stavar bara 120cm i maxläge och jag undrar om detta är tillräckligt långt. </p><p></p><p>Stavarna kommer ju bara användas i hajkning i uppförslut så då kanske det räcker? Någon som har erfarenhet av snöskohajkning med stavar som kan lufta sin åsikt?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 600806, member: 66286"] Planen är att till vintern utöka maskinparken med ett par teleskopstavar. Jag åker bräda och hajkar med snöskor. Känner att jag skulle bli en mycket bättre åkare genom att köpa ett par teleskopstavar ;) Frågan är hur långa stavarna behöver vara. Mitt mål är att ha stavar som hopfällda är så korta som möjligt så de går ner i ryggan. De kortaste längderna jag sett hopfällt är 47-49cm. Dock är dessa stavar bara 120cm i maxläge och jag undrar om detta är tillräckligt långt. Stavarna kommer ju bara användas i hajkning i uppförslut så då kanske det räcker? Någon som har erfarenhet av snöskohajkning med stavar som kan lufta sin åsikt? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips och råd ang. teleskopstavar
Tillbaka
Topp