Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips och råd inför skidköp önskas!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SaintX" data-source="post: 1259425" data-attributes="member: 170084"><p>Håller med till 100%. Rena pistskidor kan säkert vara trevligt på morgonen i hårt nypist. När det blir uppåkt och ibland slaskigt så är de totalt värdelösa. Allmountain är som de heter....för hela berget...hela tiden. Åker på 100mm och det är inga som helst problem att carva i normal halvuppkörd pist. 85-95mm är nog lite mer pistiga så det blir perfekt. Testade K2 Disruption i Åre och det var så obehagligt. Kommer aldrig att bli pistskidor för mig, heller lite smalare AM. Slår ett slag för Mantra M5/M6 som väldigt pistiga AM. Testa ordentlig olika längder på skidorna. 177cm känns lite snuttigt för dina 195cm. Jag är 180cm och åker på 185cm. Testade kortare med det kändes fladdrigare. Lycka till...verkligen läge nu när alla har rea. QST, Enforcer, Mantra, Ranger, Kore....välj och vraka</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SaintX, post: 1259425, member: 170084"] Håller med till 100%. Rena pistskidor kan säkert vara trevligt på morgonen i hårt nypist. När det blir uppåkt och ibland slaskigt så är de totalt värdelösa. Allmountain är som de heter....för hela berget...hela tiden. Åker på 100mm och det är inga som helst problem att carva i normal halvuppkörd pist. 85-95mm är nog lite mer pistiga så det blir perfekt. Testade K2 Disruption i Åre och det var så obehagligt. Kommer aldrig att bli pistskidor för mig, heller lite smalare AM. Slår ett slag för Mantra M5/M6 som väldigt pistiga AM. Testa ordentlig olika längder på skidorna. 177cm känns lite snuttigt för dina 195cm. Jag är 180cm och åker på 185cm. Testade kortare med det kändes fladdrigare. Lycka till...verkligen läge nu när alla har rea. QST, Enforcer, Mantra, Ranger, Kore....välj och vraka [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips och råd inför skidköp önskas!
Tillbaka
Topp