Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Tips Och trix?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 133181" data-attributes="member: 44213"><p>mitt tips är bara att köpa sig ett sånt därna vattentätt fodral dom jag sett på internet och i fotobutiker.. det sparar kameran en del.. eller så är du fyndig och bygger ett eget.. när vi filmade så isolerade vi kameran med olika lager av dun, frigolit och liggunderlag för att kylan drog ur batteriet så jäfla snabbt.. sen filamde vi bara när det var fint väder.. så när det var sämre så åkte vi bara och sen va vi jävligt nog med att ha minst två kameror och ibland 3 eller 4 så man kan få massa olika vinklar och avstånd på samma hopp.. det ser snyggare ut.. och ta med några stativ.</p><p></p><p>åk med enmanera i handen eller moterad på hjälm eler dyl.. det ger ju filmen annorlunda vinklar och sånt som du säkert sett i olika filmer.. sen så tänker man bara på att ha kul så fixar det sig..</p><p></p><p></p><p>(okej vi filmade inte bara i solen men inte i snöfall eller för mulet för det e svårt att få bra kvalitet när det inte finns tillräckligt med ljus.. )</p><p></p><p></p><p>sen är det kul med nattfoto också men då måste man ha bilstrålkastare eller bygglampor och generator .. går att låna typ.. </p><p></p><p>sen skall manvariera åkning med party och andra bilder.. så det blir en bra blandning..</p><p></p><p></p><p>/K</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 133181, member: 44213"] mitt tips är bara att köpa sig ett sånt därna vattentätt fodral dom jag sett på internet och i fotobutiker.. det sparar kameran en del.. eller så är du fyndig och bygger ett eget.. när vi filmade så isolerade vi kameran med olika lager av dun, frigolit och liggunderlag för att kylan drog ur batteriet så jäfla snabbt.. sen filamde vi bara när det var fint väder.. så när det var sämre så åkte vi bara och sen va vi jävligt nog med att ha minst två kameror och ibland 3 eller 4 så man kan få massa olika vinklar och avstånd på samma hopp.. det ser snyggare ut.. och ta med några stativ. åk med enmanera i handen eller moterad på hjälm eler dyl.. det ger ju filmen annorlunda vinklar och sånt som du säkert sett i olika filmer.. sen så tänker man bara på att ha kul så fixar det sig.. (okej vi filmade inte bara i solen men inte i snöfall eller för mulet för det e svårt att få bra kvalitet när det inte finns tillräckligt med ljus.. ) sen är det kul med nattfoto också men då måste man ha bilstrålkastare eller bygglampor och generator .. går att låna typ.. sen skall manvariera åkning med party och andra bilder.. så det blir en bra blandning.. /K [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Tips Och trix?
Tillbaka
Topp