Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Tips om all-round mountainbike?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="je84" data-source="post: 152933" data-attributes="member: 54105"><p>Tyvärr måste man bli lite halvt prylinsatt för att köpa mtb eftersom det mycket handlar om olika kombinationer av komponenter. Visst gör de stora märkena alltid ok kombinationer, men i mitt tycke får man betala en tusing extra för Scott- eller Cannondale-märket.</p><p></p><p>Om din budget är 5-6000 så tycker jag till skillnad från tidigare inlägg att du ska välja en mtb med stel framgaffel. Vet inte om det går att få tag på numera, men den lokale cykeljonnen kan säkert fixa det. På grus- och landsväg är detta bara en fördel, och de framdämpare som kommer med i den prisklassen är kanske inte alltid de bästa (inte minst är de tunga). Det är dessutom lätt som en plätt att uppgradera med en juste dämpad framgaffel senare.</p><p></p><p>Så mitt förslag är att du hittar en rimligt lätt hoj med Deore eller LX växelsystem, och sen lägger de pengar som blev över på ett par spd-pedaler och cykelskor. Då blir du en miljard gånger snabbare även i skogen än din polare som köpte en heldämpad Logan på Coop.</p><p></p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="je84, post: 152933, member: 54105"] Tyvärr måste man bli lite halvt prylinsatt för att köpa mtb eftersom det mycket handlar om olika kombinationer av komponenter. Visst gör de stora märkena alltid ok kombinationer, men i mitt tycke får man betala en tusing extra för Scott- eller Cannondale-märket. Om din budget är 5-6000 så tycker jag till skillnad från tidigare inlägg att du ska välja en mtb med stel framgaffel. Vet inte om det går att få tag på numera, men den lokale cykeljonnen kan säkert fixa det. På grus- och landsväg är detta bara en fördel, och de framdämpare som kommer med i den prisklassen är kanske inte alltid de bästa (inte minst är de tunga). Det är dessutom lätt som en plätt att uppgradera med en juste dämpad framgaffel senare. Så mitt förslag är att du hittar en rimligt lätt hoj med Deore eller LX växelsystem, och sen lägger de pengar som blev över på ett par spd-pedaler och cykelskor. Då blir du en miljard gånger snabbare även i skogen än din polare som köpte en heldämpad Logan på Coop. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Tips om all-round mountainbike?
Tillbaka
Topp