Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tips om Kobåset tack...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Champo" data-source="post: 8378" data-attributes="member: 14927"><p>Hej du</p><p>Kobåsen är okej, men kan var lavinfarlig. Ett tips för att få en bra överblick är att med telisar eller radonne, fortsätta på kammen</p><p>mot NO. D.v.s mot pkt 1247 och därefter vidare till 1603 för att slutligen komma till 1685. Från 1685 är det mycket enkel åkning ner i Kobåsen men samtidigt får man en god överblick av dalen samt omkringliggande partier. Observera attt det är mycket brant med överhäng norr om pkt 1603. Från pkt 1247 är åkningen bra ner till kobåsen. Jag tror att 1247 är lika med Jungfruvårtan.</p><p>På den östra sidan finns ett par fina nedfarter, tex från 1524 ner i kobåsen. Det finns också en relativt smal nedfart som verkar mkt intressant, har dockinte åkt den. Bör för övrigt rekas från dalgången.</p><p>Lycka till </p><p>PS de punkter som jag redovisar till återfinns på fjällkartan AC2 ds</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Champo, post: 8378, member: 14927"] Hej du Kobåsen är okej, men kan var lavinfarlig. Ett tips för att få en bra överblick är att med telisar eller radonne, fortsätta på kammen mot NO. D.v.s mot pkt 1247 och därefter vidare till 1603 för att slutligen komma till 1685. Från 1685 är det mycket enkel åkning ner i Kobåsen men samtidigt får man en god överblick av dalen samt omkringliggande partier. Observera attt det är mycket brant med överhäng norr om pkt 1603. Från pkt 1247 är åkningen bra ner till kobåsen. Jag tror att 1247 är lika med Jungfruvårtan. På den östra sidan finns ett par fina nedfarter, tex från 1524 ner i kobåsen. Det finns också en relativt smal nedfart som verkar mkt intressant, har dockinte åkt den. Bör för övrigt rekas från dalgången. Lycka till PS de punkter som jag redovisar till återfinns på fjällkartan AC2 ds [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tips om Kobåset tack...
Tillbaka
Topp