Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Tips om längd???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobias-Frost" data-source="post: 69787" data-attributes="member: 38454"><p>Har efter lite letande en tid har jag äntligen hittat skidorna som ska inhandlas, ett par Stöckli Stormrider DP blir det... Men då kommer vi till frågan om längd givetvis... Min inriktning är brantbrant o utanför framförallt i alpin miljö men gillar oxå att surfa på det släta i pisten röd till svart... Jag är 171 o väger ca 70kg..</p><p></p><p>Har bara åkt hyrskidor på ca 170cm de två sista åren o det är ju tyvärr så att Stormridern bara finns i 171 o 186 längd så jag står o väger fram o tillbaka... 171 är ju perfa för brant o smalt, +lättsvängt o lekigt i prepat... 186 garanterar ju bra flyt i det djupamjuka o bra kontroll i stök o så, men är samtidigt lite väl lång enligt mitt tycke...</p><p></p><p>De dynastar SkiCross jag åkte på sist var trevliga o kul lekiga men de kändes alltför korta o flexiga när det blev brant o vindblåst betongsnö, därav mina fundernigar...</p><p></p><p>Så jag undrar om man kan få lite input... Tacksam för allt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobias-Frost, post: 69787, member: 38454"] Har efter lite letande en tid har jag äntligen hittat skidorna som ska inhandlas, ett par Stöckli Stormrider DP blir det... Men då kommer vi till frågan om längd givetvis... Min inriktning är brantbrant o utanför framförallt i alpin miljö men gillar oxå att surfa på det släta i pisten röd till svart... Jag är 171 o väger ca 70kg.. Har bara åkt hyrskidor på ca 170cm de två sista åren o det är ju tyvärr så att Stormridern bara finns i 171 o 186 längd så jag står o väger fram o tillbaka... 171 är ju perfa för brant o smalt, +lättsvängt o lekigt i prepat... 186 garanterar ju bra flyt i det djupamjuka o bra kontroll i stök o så, men är samtidigt lite väl lång enligt mitt tycke... De dynastar SkiCross jag åkte på sist var trevliga o kul lekiga men de kändes alltför korta o flexiga när det blev brant o vindblåst betongsnö, därav mina fundernigar... Så jag undrar om man kan få lite input... Tacksam för allt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Tips om längd???
Tillbaka
Topp