Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Tips om längd???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 69788" data-attributes="member: 12483"><p>DP:n är en onekligen en mycket imponerande skida. För en lättviktare som dig finns ju dock ett antal andra fetingar också att välja bland, Rossignol B3 och Scratch BC, Atomic R:EX och sugardaddy, Head Monster 85 (bra i pist), Salomon PR, Völkl 7/24 AX4 (bra i pist) och Gothama, m fl.</p><p></p><p>Om du har den teknik och styrka som du antyder skulle jag utan tvekan välja 186. Om du nu till äventyrs ändå vill komromissa lite och få en acceptabel svängradie (22m) i pist är det ju 171 som gäller.</p><p></p><p>Ang Dynastar SkiCross ska man komma ihåg att det är en helt annan typ av skida än DP. </p><p>SciCross 10, 170 cm: midja 69 mm, radie 16m.</p><p>DP 171 cm: midja 91 mm, radie 22m.</p><p></p><p>Jah har inte testat Cross i så korta längder som 170, men 186:an är mycket lik en storlalomracer, d v s mycket stabil och exakt i skäret. Nån off-pistskida är det dock inte. </p><p> </p><p>/A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 69788, member: 12483"] DP:n är en onekligen en mycket imponerande skida. För en lättviktare som dig finns ju dock ett antal andra fetingar också att välja bland, Rossignol B3 och Scratch BC, Atomic R:EX och sugardaddy, Head Monster 85 (bra i pist), Salomon PR, Völkl 7/24 AX4 (bra i pist) och Gothama, m fl. Om du har den teknik och styrka som du antyder skulle jag utan tvekan välja 186. Om du nu till äventyrs ändå vill komromissa lite och få en acceptabel svängradie (22m) i pist är det ju 171 som gäller. Ang Dynastar SkiCross ska man komma ihåg att det är en helt annan typ av skida än DP. SciCross 10, 170 cm: midja 69 mm, radie 16m. DP 171 cm: midja 91 mm, radie 22m. Jah har inte testat Cross i så korta längder som 170, men 186:an är mycket lik en storlalomracer, d v s mycket stabil och exakt i skäret. Nån off-pistskida är det dock inte. /A [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Tips om längd???
Tillbaka
Topp