Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tips om skidmålning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jakejit" data-source="post: 32837" data-attributes="member: 25063"><p>mja.</p><p></p><p>jag kan tänka mig att du hade tänkt att åka när det är ett par minus ute att billacker är ganska hårda, inte sant?</p><p></p><p>det kan bli problem när man flexar en skida med kall och hård lack på. risken är väl att det flagar av efter ett tag. jag kan ju prata i nattmössan men om jag var du, och absolut skulle använda billack, skulle jag slipa upp ytan lite med ett sandpapper först och spreja i många tunna lager. </p><p></p><p>om jag var du, men fick välja en annan sorts färg, skulle jag använda oljebaserad rostskyddsfärg eller liknande. den är lite kladdigare och stelnar inte till ett lika hårt lager. där är det svåra att få ett tunt och snyggt lager. för att få annan färg än svart med denna sorts sprejfärg måste du säka dig till highlights i stockholm, som säljer bra och billig sprejfärg i många kulörer.</p><p></p><p>nåt sånt ungefär</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jakejit, post: 32837, member: 25063"] mja. jag kan tänka mig att du hade tänkt att åka när det är ett par minus ute att billacker är ganska hårda, inte sant? det kan bli problem när man flexar en skida med kall och hård lack på. risken är väl att det flagar av efter ett tag. jag kan ju prata i nattmössan men om jag var du, och absolut skulle använda billack, skulle jag slipa upp ytan lite med ett sandpapper först och spreja i många tunna lager. om jag var du, men fick välja en annan sorts färg, skulle jag använda oljebaserad rostskyddsfärg eller liknande. den är lite kladdigare och stelnar inte till ett lika hårt lager. där är det svåra att få ett tunt och snyggt lager. för att få annan färg än svart med denna sorts sprejfärg måste du säka dig till highlights i stockholm, som säljer bra och billig sprejfärg i många kulörer. nåt sånt ungefär [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tips om skidmålning
Tillbaka
Topp