Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tips om skidmålning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="David_Kvart" data-source="post: 32844" data-attributes="member: 16085"><p>Kul med lite modifikationer!</p><p></p><p>Jag har precis gjort om min hjälm som jag tröttnade på efter förra </p><p>säsongen, och så ville jag inte ha en vitr hjälm eftersom det är lite </p><p>dumt om bara huvet sticker upp någon gång...</p><p></p><p>Jag köpte hyllplast på kreatima i stockholm, dvs plast med lim på </p><p>ena sidan som härdar och blir ganska hårt efter ett par timmar, </p><p>man drar bara bort skyddsplasten och masserar lite så sitter det bra </p><p>sen. Jag klippte ut smala kilformade remsor som jag fäste på </p><p>hjä`lömen, och till sist så klarlackade jag hela hjälmen för att det </p><p>skulle sitta lite bättre! Det blev grymt fint, mest med tanke på att </p><p>jag valde träimitation, så ser det nu ut som att min hjälm är gjord i </p><p>trä! </p><p></p><p>Jag har även fixat lite med ett par skidor till min lillebror: Han fick </p><p>ett par oranga atomic i julklapp som jag köpte i österrike som inte </p><p>hade ngt tryck alls, de var helt orangea helt enkelt. Jag köpte röd </p><p>plast av samma typ som ovan, och skar ut text och gubbar i det </p><p>mes skalpell som jag sen klistrade på skidorna. Sen klarlackade </p><p>jag för att plasten skulle sitta bättre och för att det skulle bli lite </p><p>snyggare, och det blev grymt bra faktiskt! Brorsan är helnöjd.</p><p></p><p>dKv</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="David_Kvart, post: 32844, member: 16085"] Kul med lite modifikationer! Jag har precis gjort om min hjälm som jag tröttnade på efter förra säsongen, och så ville jag inte ha en vitr hjälm eftersom det är lite dumt om bara huvet sticker upp någon gång... Jag köpte hyllplast på kreatima i stockholm, dvs plast med lim på ena sidan som härdar och blir ganska hårt efter ett par timmar, man drar bara bort skyddsplasten och masserar lite så sitter det bra sen. Jag klippte ut smala kilformade remsor som jag fäste på hjä`lömen, och till sist så klarlackade jag hela hjälmen för att det skulle sitta lite bättre! Det blev grymt fint, mest med tanke på att jag valde träimitation, så ser det nu ut som att min hjälm är gjord i trä! Jag har även fixat lite med ett par skidor till min lillebror: Han fick ett par oranga atomic i julklapp som jag köpte i österrike som inte hade ngt tryck alls, de var helt orangea helt enkelt. Jag köpte röd plast av samma typ som ovan, och skar ut text och gubbar i det mes skalpell som jag sen klistrade på skidorna. Sen klarlackade jag för att plasten skulle sitta bättre och för att det skulle bli lite snyggare, och det blev grymt bra faktiskt! Brorsan är helnöjd. dKv [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tips om skidmålning
Tillbaka
Topp