Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips om ställe i Österrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rapiernet" data-source="post: 169286" data-attributes="member: 29675"><p>Jag har bara varit i Saalbach när det gäller österrikiska delen av alperna och kan rekomendera det djupt om man gillar offpiståkning i skog.</p><p>Saalbach ligger ju så pass lågt att träden växer i stortsett hela vägen upp på toppen på många av bergen.</p><p></p><p>Är man beredd att offra några timmar finns möjligheter till varierad offpiståkning på baksidan av bergen från Spieckelkogel ner till Bernkogel. Alla dessa bergsbaksidor leder ner i samma dal.</p><p>Väl nere i dalen är det stakning/gång en timma och sedan taxi tillbaka.</p><p></p><p>Nackdelen anser jag vara pisten som är full av folk, vissa liftköer blir lite för långa (för att vara alperna) en bit in på dagen . Dessutom tycker jag att det inte fanns några utmanande backar i området, fast då åkte inte jag speciellt mycket pist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rapiernet, post: 169286, member: 29675"] Jag har bara varit i Saalbach när det gäller österrikiska delen av alperna och kan rekomendera det djupt om man gillar offpiståkning i skog. Saalbach ligger ju så pass lågt att träden växer i stortsett hela vägen upp på toppen på många av bergen. Är man beredd att offra några timmar finns möjligheter till varierad offpiståkning på baksidan av bergen från Spieckelkogel ner till Bernkogel. Alla dessa bergsbaksidor leder ner i samma dal. Väl nere i dalen är det stakning/gång en timma och sedan taxi tillbaka. Nackdelen anser jag vara pisten som är full av folk, vissa liftköer blir lite för långa (för att vara alperna) en bit in på dagen . Dessutom tycker jag att det inte fanns några utmanande backar i området, fast då åkte inte jag speciellt mycket pist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips om ställe i Österrike
Tillbaka
Topp