tips om vald'isere

tips om vald'isere
Hej!
Vi är två tjejer i 21års åldern som har planer på att dra till alperna och säsonga i vinter. Vi har inte riktigt spikat ort än, men är just nu inne på vald'isere. Tänkte höra om det är någon som har gjort säsong där och vill dela med sig av lite tips? Vart man ska bo? Vart man vänder sig för boende? Jobb? osv. osv... you get the point!!
Som sagt är vi inte helt hundra på om vi ska till vald'isere, så alla tips om orter är mer än välkomna!!

/Linnéa&Sara

Senast ändrad:
tips om vald'isere
Hej Linnea!
Hur gåre för er med planerna inför alperna? Jag är 22 år o grymt sugen på att testa på säsongande. Kan åka ner i januari, har kontakt med en annan tjej också som vill ner då, så behöver ni Roomies så är vi intresserade! :)

Ha de gött!
Lovisa

tips om vald'isere
Grym ort med i princip allt! Kan tänka mig att den är riktigt bra att säsonga i då det finns massvis med saker att göra då man inte åker skidor. Dessutom grym skidåkning vilket ju är det viktigaste. Men smakar det så kostar det, det är sjukt dyrt jämfört med många andra orter.

tips om vald'isere
tjena!

Jag sticker ner med 3 andra från stockholm den 24e november. Jag har varit i de franska alperna tidigare men aldrig i val disere. Är det dyrare där än i tex val thorens jesper?

Och till er resterande, kolla när ni sticker så kanske vi kan dela transfer från flygplatsen?:)

tips om vald'isere
Jag har för mig att Val d'isere är det dyraste stället i alperna, så ja, det är dyrare än Val Thorens :)
ska åka dit en vecka på sportlovet vecka 9! har varit där förut, helt sjukt bra backar, blir inte tråkigt!

tips om vald'isere
Haha okej, då är man förberedd iaf!;)

Jag tänkte ju jobba en del också, så jag antar att man bör tjäna mest också?:) Förhoppningvis tar inkomsterna och utgifterna ut varandra....

Ses där nere iaf!:)

Som sagt, hör av er ang. transfer!:)

tips om vald'isere
man flyger ju till genéve, och därifrån tar man en buss till val d'isere, tar ungefär 3,5 timmar tror jag. och som jag har förstått är det bäst att boka den bussen hemifrån då det kan bli sjukt dyrt att göra det på plats! men är det någon som har koll på om man kan ta buss från sverige ner? tänker på all packning...

tips om vald'isere
Tjena! vi e två grabbar i 20 och 22 års åldern som letar boende till en härlig säsong i val d'isere(12-13) . Intresserade?

tips om vald'isere
Bo mitt i Val, inte i La Daille eller Fornet, är långt om man ska ta sig in till stan för party. Visst, går ju bussar fram till 10 men efter det är det kört. Går bra bussar från Geneve till Val. Kolla www.altibus.com. Nä, är samma pris på plats som att boka på internet. (Kanske någon euro dyrare men inte mycket).

Jag löste mitt jobb hemifrån men majoriteten av alla personen fixar jobb där nere.

Grymt val iaf, ni kommer få en helt sjuk säsong :D

tips om vald'isere
Bo i centrum. Boka buss behövs ej. Bara att betala där och hoppa på. Ta med mycket pengar. Försök få ett jobb på någon bar. "Bäst" tider för skidåkning samt ni träffar mycket folk. Kika med Le petit danois. De brukar ha många svenskar. http://www.lepetitdanois.com/

Gå in på denna sidan. http://www.valdisere-agence.com/ Be om portillo 6. Jag bodde där. En av de största lägenheterna ni kan få tag i och billigt. Ligger även hyffsat i centrum.

Tillbaka
Topp