Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på all mountain skidor till dam
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dafe" data-source="post: 1319815" data-attributes="member: 172291"><p>Frågan blir hur långa du vill ha? Kommer det fortsättningsvis vara 2 v i alperna eller blir det mer med barnen. Även om du är duktig är det lättare att hjälpa ungarna med lite kortare skidor. Samt så tycker jag det är lättare med lite kortare all-mountain för svensk skogsåkning.</p><p></p><p>K2 mindbender 89 ti är ju lite mer lämpliga för pisten. Bra deal hos alpingaraget</p><p></p><p>Salomon qst 92 lux bra i puder men även stabila i backen. </p><p></p><p>Blizzard sheeva 9 även denna riktigt bra i puder. Bra deal hos alpingaraget. </p><p>Dessa har min dotter ( 20 år) kört på och gillar. Även Extreme Mother three 95 men det är en helt annan prisklass. </p><p></p><p>Eftersom säsongen är slut skulle jag dock rekommendera dig att kolla efter beggat. Finns alltid idioter som köper grejer som de sedan kommer på inte passar. T ex köpte jag ett par Nordica Enforcer 100 23/24 som en +50are hade åkt på i 5 dagar för halva priset. Så får du med bindning också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dafe, post: 1319815, member: 172291"] Frågan blir hur långa du vill ha? Kommer det fortsättningsvis vara 2 v i alperna eller blir det mer med barnen. Även om du är duktig är det lättare att hjälpa ungarna med lite kortare skidor. Samt så tycker jag det är lättare med lite kortare all-mountain för svensk skogsåkning. K2 mindbender 89 ti är ju lite mer lämpliga för pisten. Bra deal hos alpingaraget Salomon qst 92 lux bra i puder men även stabila i backen. Blizzard sheeva 9 även denna riktigt bra i puder. Bra deal hos alpingaraget. Dessa har min dotter ( 20 år) kört på och gillar. Även Extreme Mother three 95 men det är en helt annan prisklass. Eftersom säsongen är slut skulle jag dock rekommendera dig att kolla efter beggat. Finns alltid idioter som köper grejer som de sedan kommer på inte passar. T ex köpte jag ett par Nordica Enforcer 100 23/24 som en +50are hade åkt på i 5 dagar för halva priset. Så får du med bindning också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på all mountain skidor till dam
Tillbaka
Topp