Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på All mountain-skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AugustAhlnas" data-source="post: 1025462" data-attributes="member: 136103"><p>Line blend, 100 midja och rocker. 178 så en centimeter kortare än k2 i alla fall. Är väl mer en parkskida men enligt produktionsvideon ska det inte vara några problem att ta den ut i djupare snö (såklart, de vill ju sälja skidor) men det borde kunna vara ett alternativ. </p><p></p><p>Line Sir francis bacon, 108 midja, 178 längd. Tror inte jag kan hitta en enda dålig recension om dessa skidor. Alla verkar vara väldigt nöjda. Kanske lite mycket puderinriktad? Ska i alla fall vara snabb kant till kant och ha vad Line kallar "more effective edge".</p><p></p><p>Armada ARVti, ARV har funnits med som allmountainskida sedan Armada startades, nu har den fått rocker i nos. 178 även där. Kanske kan Henrik Harlauts Al dente vara något också då den bygger på ARV som jag förstått det, fast med mer inriktning på park.</p><p></p><p>4frnt Cody, 179.</p><p></p><p>Nordica Soul rider 177, 97 i midja. </p><p></p><p></p><p></p><p>Nu är kanske inte någon av dessa riktiga allmountain lagg men kan vara intressant att kika på! tycker du ska överväga en lite längre skida ändå. Rockern gör att skidan upplevs kortare. Det saknas lite om vad det egentligen du vill ha för skida så därför tog jag upp de mer park och offpist inriktade skidorna ändå eftersom det ända vi har att gå på är skogsåkning och sen park. Är pist viktigt för dig? Vad väger du? </p><p></p><p>Jag har inte åkt på någon utav dessa men det kan vara lite att kika på i alla fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AugustAhlnas, post: 1025462, member: 136103"] Line blend, 100 midja och rocker. 178 så en centimeter kortare än k2 i alla fall. Är väl mer en parkskida men enligt produktionsvideon ska det inte vara några problem att ta den ut i djupare snö (såklart, de vill ju sälja skidor) men det borde kunna vara ett alternativ. Line Sir francis bacon, 108 midja, 178 längd. Tror inte jag kan hitta en enda dålig recension om dessa skidor. Alla verkar vara väldigt nöjda. Kanske lite mycket puderinriktad? Ska i alla fall vara snabb kant till kant och ha vad Line kallar "more effective edge". Armada ARVti, ARV har funnits med som allmountainskida sedan Armada startades, nu har den fått rocker i nos. 178 även där. Kanske kan Henrik Harlauts Al dente vara något också då den bygger på ARV som jag förstått det, fast med mer inriktning på park. 4frnt Cody, 179. Nordica Soul rider 177, 97 i midja. Nu är kanske inte någon av dessa riktiga allmountain lagg men kan vara intressant att kika på! tycker du ska överväga en lite längre skida ändå. Rockern gör att skidan upplevs kortare. Det saknas lite om vad det egentligen du vill ha för skida så därför tog jag upp de mer park och offpist inriktade skidorna ändå eftersom det ända vi har att gå på är skogsåkning och sen park. Är pist viktigt för dig? Vad väger du? Jag har inte åkt på någon utav dessa men det kan vara lite att kika på i alla fall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på All mountain-skidor
Tillbaka
Topp