Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på all moutain-skidor (tjej)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anna-svending" data-source="post: 984365" data-attributes="member: 116455"><p>Hej Linn! </p><p>Mycket bra tips har du fått, jag hoppas att du hittar den perfekta! Det är svårt för oss tjejer, så var inte rädd för att köpa en killskida om du hittar någon som verkar passa din åkstil.</p><p></p><p>Jag skulle kunna rekommendera Völkl Aura, den är riktigt, riktigt bra! En stabil skida både i och utanför pist. Tänkte först köpa ett par själv, men jag kör bara off pist om jag får välja och den är lite mer allround. MissBehaved verkar också trevlig, men jag tror att den är lite mjukare, poppigare och mer lekfull. Har dock inte provåkt själv...</p><p></p><p>Sedan undrar jag om någon har tips på nya skidor till mig. Jag är liten (163, 53 kg), men kör mest killskidor. Nu hade jag tänkt köpa ett par nya med en tour-bindning, ex Marker Duke. Jag tycker att mina K2 Darkside är lite stora för tur och vill ha en lite nättare skida för off pist-åkning på varierande underlag. Men absolut inte för mjuk! Någon som vet något som skulle kunna passa?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anna-svending, post: 984365, member: 116455"] Hej Linn! Mycket bra tips har du fått, jag hoppas att du hittar den perfekta! Det är svårt för oss tjejer, så var inte rädd för att köpa en killskida om du hittar någon som verkar passa din åkstil. Jag skulle kunna rekommendera Völkl Aura, den är riktigt, riktigt bra! En stabil skida både i och utanför pist. Tänkte först köpa ett par själv, men jag kör bara off pist om jag får välja och den är lite mer allround. MissBehaved verkar också trevlig, men jag tror att den är lite mjukare, poppigare och mer lekfull. Har dock inte provåkt själv... Sedan undrar jag om någon har tips på nya skidor till mig. Jag är liten (163, 53 kg), men kör mest killskidor. Nu hade jag tänkt köpa ett par nya med en tour-bindning, ex Marker Duke. Jag tycker att mina K2 Darkside är lite stora för tur och vill ha en lite nättare skida för off pist-åkning på varierande underlag. Men absolut inte för mjuk! Någon som vet något som skulle kunna passa? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på all moutain-skidor (tjej)
Tillbaka
Topp