Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på all moutain-skidor (tjej)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 984385" data-attributes="member: 77701"><p>Jag kör med Griffon på allt utom park/lekskidorna som har ett par Squire. Funkar prima. Enda problemet jag haft med bindningarna är när pjäxhälarna vart för nernötta och inte klickat i ordentligt, men det är ju inte bindningarnas fel.</p><p>De flesta tjejer jag känner kör på bindningar som går till mellan DIN 11 och 13.. om man inte tokladdar bör det räcka.</p><p>Salomon STH12, Look PX12, Marker Griffon.. skulle nog säga att smaken är som baken där.</p><p></p><p>(Tips: Vet inte om den fortfarande finns i omlopp men undvik den gamla Markerbindningen som kom innan Griffon/Squire. Kexchokladen.. Marker Free tror jag den heter. Inte kul någonstans. Usch.)</p><p></p><p>Och ja, det låter som om skidan TS letar efter hamnar någonstans kring 100mm under foten.. plus/minus någon halvcentimeter beroende på vilket som är viktigast av pistegenskaper och flyt.</p><p>Tiprocker är väl mer eller mindre standard på skidor i den storleken idag.. </p><p>Gå in och knappa lite i skiddatabasen här och se vad som dyker upp.</p><p></p><p>TSTw verkar riktigt intressant, någon som har provat den? Kenja hade jag plockat bort direkt, 87mm är rätt smalt..</p><p>Nu vet jag iofs inte vilka skidor TS har nu, men jag hade inte gått under 95 under foten även om jag hade kommit direkt från smala pistlagg - flyt i lössnö är alldeles för kul för att offra, och det går att carva på breda skidor, det går fort att vänja om sig. I pist tycker jag själv att långa skidor stör mer än breda..</p><p></p><p>Men för att nämna skidor: Atomic Century eller Elysian, Völkl Aura, Rossi S3w, K2 MissBehaved och redan nämnda TSTw hör till dem jag skulle kolla upp/teståka. Allihopa någonstans mellan 95-102 mm under fot och finns i 170-ish längd. Finns säkert fler men det är dem jag kommer på nu..</p><p>(eller korta herrskidor med liknande mått)</p><p>Allra bäst är väl om TS har möjlighet att åka på skidtestarhelg. Annars förordar jag magkänsla. :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 984385, member: 77701"] Jag kör med Griffon på allt utom park/lekskidorna som har ett par Squire. Funkar prima. Enda problemet jag haft med bindningarna är när pjäxhälarna vart för nernötta och inte klickat i ordentligt, men det är ju inte bindningarnas fel. De flesta tjejer jag känner kör på bindningar som går till mellan DIN 11 och 13.. om man inte tokladdar bör det räcka. Salomon STH12, Look PX12, Marker Griffon.. skulle nog säga att smaken är som baken där. (Tips: Vet inte om den fortfarande finns i omlopp men undvik den gamla Markerbindningen som kom innan Griffon/Squire. Kexchokladen.. Marker Free tror jag den heter. Inte kul någonstans. Usch.) Och ja, det låter som om skidan TS letar efter hamnar någonstans kring 100mm under foten.. plus/minus någon halvcentimeter beroende på vilket som är viktigast av pistegenskaper och flyt. Tiprocker är väl mer eller mindre standard på skidor i den storleken idag.. Gå in och knappa lite i skiddatabasen här och se vad som dyker upp. TSTw verkar riktigt intressant, någon som har provat den? Kenja hade jag plockat bort direkt, 87mm är rätt smalt.. Nu vet jag iofs inte vilka skidor TS har nu, men jag hade inte gått under 95 under foten även om jag hade kommit direkt från smala pistlagg - flyt i lössnö är alldeles för kul för att offra, och det går att carva på breda skidor, det går fort att vänja om sig. I pist tycker jag själv att långa skidor stör mer än breda.. Men för att nämna skidor: Atomic Century eller Elysian, Völkl Aura, Rossi S3w, K2 MissBehaved och redan nämnda TSTw hör till dem jag skulle kolla upp/teståka. Allihopa någonstans mellan 95-102 mm under fot och finns i 170-ish längd. Finns säkert fler men det är dem jag kommer på nu.. (eller korta herrskidor med liknande mått) Allra bäst är väl om TS har möjlighet att åka på skidtestarhelg. Annars förordar jag magkänsla. :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på all moutain-skidor (tjej)
Tillbaka
Topp