Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tips på allmountain skida med mycket sväng för pisten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blaubear" data-source="post: 1329061" data-attributes="member: 193214"><p>Men samtidigt letar du 80-midja?</p><p></p><p>Jag vill nog påstå att med två par skidor klarar du det mesta; ett par SL eller GS manchestersmiskare med <80 mm midja för dagar när det är kallt och stenhårt i backen. Och ett par allmountain >95 mm midja inkl rocker, och gärna extra 5-10cm på längden, för dagar som erbjuder offpist, eller vårslush, eller nysnö.</p><p></p><p>Mycket av kontroll och upplevelse sitter i pjäxorna, och hur väl du har förmågan att få ned det till skidan.</p><p>När jag åker med kidsen tar jag mina mjuka pjäxor exempelvis och spänner inte de två spännen som sitter över foten. Skulle jag slänga på en SL race skida med raceplatta på den setup:en av pjäxor så skulle jag tycka att den skidan saknar kontroll.</p><p></p><p>Så, två par pjäxor, och två par skidor är det optimala. Jag tänker inte rekommendera något märke på skidor då det mesta som omnämns eller är med på Freeride top 20 är helt ok skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blaubear, post: 1329061, member: 193214"] Men samtidigt letar du 80-midja? Jag vill nog påstå att med två par skidor klarar du det mesta; ett par SL eller GS manchestersmiskare med <80 mm midja för dagar när det är kallt och stenhårt i backen. Och ett par allmountain >95 mm midja inkl rocker, och gärna extra 5-10cm på längden, för dagar som erbjuder offpist, eller vårslush, eller nysnö. Mycket av kontroll och upplevelse sitter i pjäxorna, och hur väl du har förmågan att få ned det till skidan. När jag åker med kidsen tar jag mina mjuka pjäxor exempelvis och spänner inte de två spännen som sitter över foten. Skulle jag slänga på en SL race skida med raceplatta på den setup:en av pjäxor så skulle jag tycka att den skidan saknar kontroll. Så, två par pjäxor, och två par skidor är det optimala. Jag tänker inte rekommendera något märke på skidor då det mesta som omnämns eller är med på Freeride top 20 är helt ok skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tips på allmountain skida med mycket sväng för pisten
Tillbaka
Topp