Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips på alpställe, för bilburen i januari?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eyescan" data-source="post: 915983" data-attributes="member: 79492"><p>Tänkte för första gången tillbringa en längre tid (ca 1 månad) nere i alperna. Inte en äkta bummare, jag vet men vill ha mer en ett par veckor. Tanken är att inte jobba där och just januari passar bäst med mitt jobb här i Sverige. Jag tänkte köra ner själv (+1 person) så att jag har bil med mig.</p><p>Vart är smartast att åka med tanke på snösäkerhet, boende, möjlighet att testa olika system med tanke på att bilen är med ner och med tanke på att man ska kunna köra dit från Sverige också?</p><p></p><p>1. Vart är klokt att åka?</p><p>2. Tips på boende på platsen? Någon som har en stuga någonstans, eller ett rum som behöver fyllas i januari?</p><p>3. Vilken typ av liftkort är bäst att skaffa för just den orten, eller de närliggande?</p><p></p><p>Min budget är begränsad så billiga lösningar uppskattas.</p><p></p><p>Tacksam för seriösa svar!</p><p>/eyescan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eyescan, post: 915983, member: 79492"] Tänkte för första gången tillbringa en längre tid (ca 1 månad) nere i alperna. Inte en äkta bummare, jag vet men vill ha mer en ett par veckor. Tanken är att inte jobba där och just januari passar bäst med mitt jobb här i Sverige. Jag tänkte köra ner själv (+1 person) så att jag har bil med mig. Vart är smartast att åka med tanke på snösäkerhet, boende, möjlighet att testa olika system med tanke på att bilen är med ner och med tanke på att man ska kunna köra dit från Sverige också? 1. Vart är klokt att åka? 2. Tips på boende på platsen? Någon som har en stuga någonstans, eller ett rum som behöver fyllas i januari? 3. Vilken typ av liftkort är bäst att skaffa för just den orten, eller de närliggande? Min budget är begränsad så billiga lösningar uppskattas. Tacksam för seriösa svar! /eyescan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips på alpställe, för bilburen i januari?
Tillbaka
Topp