Tips på beg. skidor

puder4life

Ny medlem
Tips på beg. skidor
Tjena!

Är 193cm väger 84kg. Har åkt skidor i över 10 år och anser mig vara riktigt bra, iaf i pist. De 2-3 senaste åren har det dock bara blivit 1 vecka/år och jag har hyrt skidor. I år känner jag dock att det är dags för ett par egna lagg igen, och i framtiden bör det iaf bli minst 2 veckor skidor om året.

Jag åker ca 50% pist, 30% off, 10% park.

Har blivit tipsad om Head K2 och Völkl Karma men har otroligt svårt att hitta något i stockholmstrakten som passar. Prismässigt vill jag helst inte över 3000.

Tipsa mig om fler skidor!

Tack!

Tips på beg. skidor
Åkte ca 30 dagar förra säsongen på ett par Dynastar Big Trouble. Gillar de skarpt och de får hänga kvar som allround skida även denna säsongen. Inför årets köpte jag mig ett extra par för de där fina puderdagarna (som är alldeles för få i Sverige..) Men med sin 93mm midja gör att de funkar utan problem i pist men också att för att sticka en kortare sväng utanför. Är 20kg lättare än dig men tror säkert de funkar fint även för dig.

/Kalle

Tips på beg. skidor
Okej, tack! Hittade ett par såna till salu, dock i gävle, men ska se vad det leder till.

Annars har jag även blivit tipsad om Rossignol Scratch Brigade, är det 06/07 som gäller då eller?

Övriga tänkbara modeller? Kanske tom någon vet med sig att den sett någon passande skida till salu? Länk?

Tack!

Tillbaka
Topp