Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på billiga värmesulor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 245569" data-attributes="member: 12152"><p>Värmeelementet bygger naturligtvis lite i höjd, men inte speciellt mycket faktiskt. Själva värmedelen är ca 1,5 mm tjock. På ett par platta orginalsulor blir det inga problem, men om du har ett par riktigt tighta pjuck med Conformablesulor är det inte helt självklart att få till. Det gäller iofs oavsett typ av värmesystem, enligt resonemang med Hasse ovan. </p><p></p><p>Det är även lite knöligt just där sladden är fastlödd. Det krävs lite meck med orginalsulorna för att det ska bli helt bra tror jag (även om jag inte har monterat mina än). Främst behöver man göra ett hål runt sladdfästet för att det inte ska bli en tryckpunkt och för att man ska kunna leda ut sladden under sulan. Det kan nog även vara bra med någon form av nedfasning i bakkanten för att inte foten ska fastna på den när man tar på pjucken. </p><p></p><p>Det är naturligvis fortfarande bättre att köpa ett par Thermic deluxe, men då pratar vi å andra sidan helt andra pengar. Tanken med att tipset var mest att visa att det finns ett billigt alternativ som i alla fall jag inte kände till tidigare. </p><p></p><p>Jag fick hem mina element dagen efter att jag hade beställt. Riktigt snabbt alltså. Och inga extra avgifter heller. Bara att pynta 299 i postkassan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 245569, member: 12152"] Värmeelementet bygger naturligtvis lite i höjd, men inte speciellt mycket faktiskt. Själva värmedelen är ca 1,5 mm tjock. På ett par platta orginalsulor blir det inga problem, men om du har ett par riktigt tighta pjuck med Conformablesulor är det inte helt självklart att få till. Det gäller iofs oavsett typ av värmesystem, enligt resonemang med Hasse ovan. Det är även lite knöligt just där sladden är fastlödd. Det krävs lite meck med orginalsulorna för att det ska bli helt bra tror jag (även om jag inte har monterat mina än). Främst behöver man göra ett hål runt sladdfästet för att det inte ska bli en tryckpunkt och för att man ska kunna leda ut sladden under sulan. Det kan nog även vara bra med någon form av nedfasning i bakkanten för att inte foten ska fastna på den när man tar på pjucken. Det är naturligvis fortfarande bättre att köpa ett par Thermic deluxe, men då pratar vi å andra sidan helt andra pengar. Tanken med att tipset var mest att visa att det finns ett billigt alternativ som i alla fall jag inte kände till tidigare. Jag fick hem mina element dagen efter att jag hade beställt. Riktigt snabbt alltså. Och inga extra avgifter heller. Bara att pynta 299 i postkassan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på billiga värmesulor
Tillbaka
Topp