Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på bra All Mountain skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FTh242" data-source="post: 1146006" data-attributes="member: 168837"><p>Hej! Jag är ny på Freeride.se och skulle behöva lite tips då jag funderar på att köpa nya eller begagnade skidor med lite mer midja på. Åker i dag på en Völkl Racetiger PSI. Har dratt upp ett bra spann på den så att den pallar min vikt och hastighet. Jag gillar att åka fort med skärande sväng i pist men vill leta mig utanför densamma. Tävlade alpint i min ungdom. Jag är 180cm och väger 95kg så en ny skida måste palla lite.</p><p>Har provåkt följande modeller i favoritordning i vinter:</p><p>1) Nordica Enforcer 100</p><p>2) Head Kore 105</p><p>3) Salomon QST 99</p><p></p><p>Utan tvekan trivdes jag bäst på Nordican. Vad har ni för andra tips därute? Eller är det skidan jag skall ha?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FTh242, post: 1146006, member: 168837"] Hej! Jag är ny på Freeride.se och skulle behöva lite tips då jag funderar på att köpa nya eller begagnade skidor med lite mer midja på. Åker i dag på en Völkl Racetiger PSI. Har dratt upp ett bra spann på den så att den pallar min vikt och hastighet. Jag gillar att åka fort med skärande sväng i pist men vill leta mig utanför densamma. Tävlade alpint i min ungdom. Jag är 180cm och väger 95kg så en ny skida måste palla lite. Har provåkt följande modeller i favoritordning i vinter: 1) Nordica Enforcer 100 2) Head Kore 105 3) Salomon QST 99 Utan tvekan trivdes jag bäst på Nordican. Vad har ni för andra tips därute? Eller är det skidan jag skall ha? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på bra All Mountain skidor
Tillbaka
Topp