Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Tips på bra lavinsändare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1053979" data-attributes="member: 15720"><p>Om batteriet är så dåligt att det riskerar att ta slut under lunchen så kör man antingen med uppladdningsbara batterier ( Big No No!!) eller så har man haft batterierna alldeles för länge i sökaren. Av alla saker man kan snåla in på känns fräscha batterier i sökaren som en av de mest korkade.....</p><p>Vill inte ligga begravd, känna luften börja ta slut och tänka att: Shit, skulle ha bytt batterier för länge sedan. Undrar om min sändare har stark signal????</p><p>Nya batterier när säsongen startar och slå på sökaren samtidigt som ni klär på er den på morgonen och stäng av den på afterski-skin är bra tumregler! Och för er avundsvärda satar som får göra säsong så säger jag byt innan 50%-varningen, dvs 1-2 ggr på en säsong så gör ni era stackars oroliga mammor och pappor hemma lite gladare..... Och tänk på att det finns folk som lever på att tillverka batterier.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1053979, member: 15720"] Om batteriet är så dåligt att det riskerar att ta slut under lunchen så kör man antingen med uppladdningsbara batterier ( Big No No!!) eller så har man haft batterierna alldeles för länge i sökaren. Av alla saker man kan snåla in på känns fräscha batterier i sökaren som en av de mest korkade..... Vill inte ligga begravd, känna luften börja ta slut och tänka att: Shit, skulle ha bytt batterier för länge sedan. Undrar om min sändare har stark signal???? Nya batterier när säsongen startar och slå på sökaren samtidigt som ni klär på er den på morgonen och stäng av den på afterski-skin är bra tumregler! Och för er avundsvärda satar som får göra säsong så säger jag byt innan 50%-varningen, dvs 1-2 ggr på en säsong så gör ni era stackars oroliga mammor och pappor hemma lite gladare..... Och tänk på att det finns folk som lever på att tillverka batterier. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Tips på bra lavinsändare?
Tillbaka
Topp