Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på bra randonné rygga 30 liter (max 35 liter)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Amiraya" data-source="post: 590918" data-attributes="member: 63559"><p>Jag skulle titta på alpinistryggor i stället för \"speciella\" skidryggor med mängder av special fack för det ena och det andra. Ju mer \"lull-lull\" desto mer som kan gå sönder.</p><p></p><p>Jag hade tidigare en liten BD Switchback L20 för skidåkning och en större North Face för rando. BD ryggan (som är för liten för längre turer) funkade bra tills den efter 4 år började läcka som ett såll.</p><p></p><p>Jag har nu en Mammut Flight 35 som sitter som klistrad på ryggen oavsett om den nästan är tom eller full med prylar som lunch, kamera, stort objektiv, hudar, stegjärn, rep etc.</p><p></p><p>Ryggan har fack i locket, bra isyxefästen, repfäste samt ett stort innerfack. Jag sätter fast sond och spade på en platta från Ortovox som ligger löst i ryggan.</p><p></p><p>Skidoplarn har ovan nämnda Deuter Guide och kan rekommendera den (jag tycker dock att den ser klumpig ut).</p><p></p><p>/Lars</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Amiraya, post: 590918, member: 63559"] Jag skulle titta på alpinistryggor i stället för \"speciella\" skidryggor med mängder av special fack för det ena och det andra. Ju mer \"lull-lull\" desto mer som kan gå sönder. Jag hade tidigare en liten BD Switchback L20 för skidåkning och en större North Face för rando. BD ryggan (som är för liten för längre turer) funkade bra tills den efter 4 år började läcka som ett såll. Jag har nu en Mammut Flight 35 som sitter som klistrad på ryggen oavsett om den nästan är tom eller full med prylar som lunch, kamera, stort objektiv, hudar, stegjärn, rep etc. Ryggan har fack i locket, bra isyxefästen, repfäste samt ett stort innerfack. Jag sätter fast sond och spade på en platta från Ortovox som ligger löst i ryggan. Skidoplarn har ovan nämnda Deuter Guide och kan rekommendera den (jag tycker dock att den ser klumpig ut). /Lars [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på bra randonné rygga 30 liter (max 35 liter)
Tillbaka
Topp