Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
tips på bra skidor till gubbe på 43 år?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 605884" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=14399]@GNU[/USER]</p><p>Jo, Skistar har förstått det där och satsar stenhårt på aktiviteter för dig och dina bittra kompisar ... ;-)</p><p></p><p><a href="http://www.skistar.com/sv/Experium/Spa--halsa/" target="_blank">http://www.skistar.com/sv/Experium/Spa--halsa/</a></p><p></p><p> [USER=57191]@daLah[/USER]</p><p>Puckel/Puder är idag två helt olika typer av skidor vilket gör det svårt att rekommendera något som går bra i alla situationer. Man måste helt enkelt prioritera!</p><p></p><p>Jag har köpt ett par K2 Hardside i vinter som visat sig vara en grym allroundkida. Kan vara ett alternativ. Har man en någorlunda driven skidåkare är det en mycket lättåkt skida på de flesta underlag. Inte bäst på något men fungerar OK i såväl hård kanonpist som lössnö. Tack vare en måttlig tiprocker är skidan mycket lättsladdad samtidigt som den ger bra respons i carvinssväng när man trycker på. Största bristen jag noterat är att flytet kunde vara bättre i "bottenlöst", här blir det att gå tillbaka till lite "oldschool" puderpump för att hålla flytet. Men men kan ju injte få allt i en och samma skida ...</p><p></p><p>Läs igenom MnOs skidtest här på FR så får du en fingervisning om vad olika skidor kan prestera.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 605884, member: 13863"] [USER=14399]@GNU[/USER] Jo, Skistar har förstått det där och satsar stenhårt på aktiviteter för dig och dina bittra kompisar ... ;-) [URL]http://www.skistar.com/sv/Experium/Spa--halsa/[/URL] [USER=57191]@daLah[/USER] Puckel/Puder är idag två helt olika typer av skidor vilket gör det svårt att rekommendera något som går bra i alla situationer. Man måste helt enkelt prioritera! Jag har köpt ett par K2 Hardside i vinter som visat sig vara en grym allroundkida. Kan vara ett alternativ. Har man en någorlunda driven skidåkare är det en mycket lättåkt skida på de flesta underlag. Inte bäst på något men fungerar OK i såväl hård kanonpist som lössnö. Tack vare en måttlig tiprocker är skidan mycket lättsladdad samtidigt som den ger bra respons i carvinssväng när man trycker på. Största bristen jag noterat är att flytet kunde vara bättre i "bottenlöst", här blir det att gå tillbaka till lite "oldschool" puderpump för att hålla flytet. Men men kan ju injte få allt i en och samma skida ... Läs igenom MnOs skidtest här på FR så får du en fingervisning om vad olika skidor kan prestera. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
tips på bra skidor till gubbe på 43 år?
Tillbaka
Topp