Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tips på bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sebmacahan" data-source="post: 1309034" data-attributes="member: 189640"><p>För att kunna ge ett bra och konkret svar om vad du ska titta på så är det väldigt relevant att veta vad du gillar att åka. Och var. Din längd, vikt och skostorlek gör att du har ganska mkt att välja på idag. Själv har jag för närvarande 8 brädor plus Splitboard och alla är olika bra på olika saker. Från smala till breda. </p><p>Tyvärr så kan du väldigt ofta få tips som är baserade på vad man hört snarare än egna upplevelser. Ett brädtest på sprutsnö bland en miljon andra människor tillåter inte direkt att testa brädan till dess fulla potential.</p><p></p><p>Skulle vilja påstå att profil(camber, flat eller hybrid etc) och känsla är det som är viktigast att prata om först. Annars kan du få tips som tar dig i helt fel riktning.</p><p></p><p>Efter att ha åkt snowboard sen 1989 skulle jag nog vilja säga att jag lärt mig ett och annat om att verkligen få köra en bräda över en längre period. </p><p></p><p>Så? Let’s go. Vad vill du att brädan ska kunna göra(förutom pist, pow och hopp dvs all mountain freeride) och hur vill du att den ska kännas? Var ska du åka och hur åker du? Carvear hårt? Leker omkring i sidehits? Bombar backar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebmacahan, post: 1309034, member: 189640"] För att kunna ge ett bra och konkret svar om vad du ska titta på så är det väldigt relevant att veta vad du gillar att åka. Och var. Din längd, vikt och skostorlek gör att du har ganska mkt att välja på idag. Själv har jag för närvarande 8 brädor plus Splitboard och alla är olika bra på olika saker. Från smala till breda. Tyvärr så kan du väldigt ofta få tips som är baserade på vad man hört snarare än egna upplevelser. Ett brädtest på sprutsnö bland en miljon andra människor tillåter inte direkt att testa brädan till dess fulla potential. Skulle vilja påstå att profil(camber, flat eller hybrid etc) och känsla är det som är viktigast att prata om först. Annars kan du få tips som tar dig i helt fel riktning. Efter att ha åkt snowboard sen 1989 skulle jag nog vilja säga att jag lärt mig ett och annat om att verkligen få köra en bräda över en längre period. Så? Let’s go. Vad vill du att brädan ska kunna göra(förutom pist, pow och hopp dvs all mountain freeride) och hur vill du att den ska kännas? Var ska du åka och hur åker du? Carvear hårt? Leker omkring i sidehits? Bombar backar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tips på bräda
Tillbaka
Topp