Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på BREDA pjäxmodeller
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 935189" data-attributes="member: 12152"><p>Ett säkert val är Atomic B120. Det är en av få pjäxor med bred läst som också är riktade mot avancerade åkare, eller åkare som har som ambition mot att bli avancerade. 120 i flex på en så bred pjäxa är dessutom inte särskilt hårt, så den blir inte för bitig för dig, utan snarare helt perfekt, om den passar. </p><p></p><p>Oavsett om du ska köpa nytt eller begagnat så måste du testa igenom lite olika modeller, och det gör man bäst i butik. Mitt förslag är att kolla in Alpingaraget, som just nu har minst ett par B120 i storlek 25,0 på lager. De är också kraftigt nedsatta för tillfället och kostar inte mycket mer än vad du får ge för ett par 1-3 år begagnade pjäxor. <a href="http://alpingaraget.se/sv/product/1398/atomic-b-120" target="_blank">http://alpingaraget.se/sv/product/1398/atomic-b-120</a></p><p></p><p>(reklam på forumet... kanske... men jag har garanterat ingen koppling till garaget. Riktigt bra pris för att vara en fysisk svensk butik dock.)</p><p></p><p>Annars testa igenom lite olika pjäxor i en bra butik och skaffa dig en uppfattning om vad du ska ha. Det är helt omöjligt att veta vilka pjäxor du behöver. 110mm bred läst finns helt enkelt inte och det är inte heller så att man rakt av kan mäta foten och veta vilken bredd man ska ha. Utgå från så brett som möjligt i flex 100-130 och modifiera därefter så att det passar. Atomicen ovan är i mina ögon det givna valet i teorin, men det är inte alltid som det sammanfaller med praktiken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 935189, member: 12152"] Ett säkert val är Atomic B120. Det är en av få pjäxor med bred läst som också är riktade mot avancerade åkare, eller åkare som har som ambition mot att bli avancerade. 120 i flex på en så bred pjäxa är dessutom inte särskilt hårt, så den blir inte för bitig för dig, utan snarare helt perfekt, om den passar. Oavsett om du ska köpa nytt eller begagnat så måste du testa igenom lite olika modeller, och det gör man bäst i butik. Mitt förslag är att kolla in Alpingaraget, som just nu har minst ett par B120 i storlek 25,0 på lager. De är också kraftigt nedsatta för tillfället och kostar inte mycket mer än vad du får ge för ett par 1-3 år begagnade pjäxor. [URL]http://alpingaraget.se/sv/product/1398/atomic-b-120[/URL] (reklam på forumet... kanske... men jag har garanterat ingen koppling till garaget. Riktigt bra pris för att vara en fysisk svensk butik dock.) Annars testa igenom lite olika pjäxor i en bra butik och skaffa dig en uppfattning om vad du ska ha. Det är helt omöjligt att veta vilka pjäxor du behöver. 110mm bred läst finns helt enkelt inte och det är inte heller så att man rakt av kan mäta foten och veta vilken bredd man ska ha. Utgå från så brett som möjligt i flex 100-130 och modifiera därefter så att det passar. Atomicen ovan är i mina ögon det givna valet i teorin, men det är inte alltid som det sammanfaller med praktiken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på BREDA pjäxmodeller
Tillbaka
Topp