Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tips på en bra pistskida liknande Atomic m2tron 9
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wenhov" data-source="post: 524308" data-attributes="member: 46570"><p>Hej!</p><p></p><p>Den skida som ligger närmast Metron 9 är kanske Metron 10. Den är lite styvare än 9:an och har därmed både bättre kick i svängen och bättre isgrepp men är kanske något mindre förlåtande. Jag har själv en 10:a i 164 som jag är mycket nöjd med men som jag åker på mindre och mindre eftersom det blir Alperna och mycket mer offpist nu när barnen har blivit äldre och kan hänga med på det.</p><p></p><p>Jag har själv >30 års skidbakgrund (tävlade också för mycket längesedan...) och åker överallt. Jag väger ca 70 kg och i för mig är 164:an perfekt. Jag provade även 171:an som var lite för lång/styv för att jag skulle kunna trycka till den så att den bettade bra i isig kortsväng. Ska du köpa en Metron 9 ska du minst ha 171 och köper du styvare Metron-modeller så bör du ha 164:an eller 171:an. </p><p></p><p>Ev ska jag sälja mina Metron 10 av 2005-års modell (dom har i princip inte ändrats sedan dess) för en billig peng eftersom dom inte används så mycket längre. Hör av dig om det kan vara intressant. </p><p></p><p>Annars finns det massor av bra allroundskidor med fokus på pist. Titta på dom stora märkena och skidor med ca 70-75 mm under foten och ca 15 meters radie så har du något som passar bra för både korta och långa svängar i pist men som inte helt gör bort sig när det är mer snö eller slagigt. Head Surepshape Magnum, Atomic Metron, Fisher AMC, Dynastar Contact, Rossignol Zenith är alla bra skidor i den klassen. Köper du begagnat hittar du många under 2000 kr och då blir det betydligt billigare än att hyra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wenhov, post: 524308, member: 46570"] Hej! Den skida som ligger närmast Metron 9 är kanske Metron 10. Den är lite styvare än 9:an och har därmed både bättre kick i svängen och bättre isgrepp men är kanske något mindre förlåtande. Jag har själv en 10:a i 164 som jag är mycket nöjd med men som jag åker på mindre och mindre eftersom det blir Alperna och mycket mer offpist nu när barnen har blivit äldre och kan hänga med på det. Jag har själv >30 års skidbakgrund (tävlade också för mycket längesedan...) och åker överallt. Jag väger ca 70 kg och i för mig är 164:an perfekt. Jag provade även 171:an som var lite för lång/styv för att jag skulle kunna trycka till den så att den bettade bra i isig kortsväng. Ska du köpa en Metron 9 ska du minst ha 171 och köper du styvare Metron-modeller så bör du ha 164:an eller 171:an. Ev ska jag sälja mina Metron 10 av 2005-års modell (dom har i princip inte ändrats sedan dess) för en billig peng eftersom dom inte används så mycket längre. Hör av dig om det kan vara intressant. Annars finns det massor av bra allroundskidor med fokus på pist. Titta på dom stora märkena och skidor med ca 70-75 mm under foten och ca 15 meters radie så har du något som passar bra för både korta och långa svängar i pist men som inte helt gör bort sig när det är mer snö eller slagigt. Head Surepshape Magnum, Atomic Metron, Fisher AMC, Dynastar Contact, Rossignol Zenith är alla bra skidor i den klassen. Köper du begagnat hittar du många under 2000 kr och då blir det betydligt billigare än att hyra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tips på en bra pistskida liknande Atomic m2tron 9
Tillbaka
Topp