Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
tips på en park och en offpist bräda samt bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coldis" data-source="post: 553126" data-attributes="member: 54181"><p>En allround board eller ska du ha två olika? Om du inte kör väldigt många pow dagar per år känns det onödigt att köpa en board bara för det när det finns många rockered midstiff boards som är perfekt för park och som funkar väldigt bra offpist.. </p><p></p><p>Ska du köra en och samma så är det här några rocker boards vilket jag personligen gillar mucho och som flyter väldigt bra i pow och är killer i park (alla är 2010 boards):</p><p></p><p>Burton Joystick</p><p>Burton custom v-rocker </p><p>Capita indoor survival FK</p><p>Burton Easy Livin flying-v rocker (rocker mellan bindsen, camber utanför,fd uninc)- Late release</p><p>Lib tech TRS BTX</p><p>Lib tech t.rice c2 btx (rocker mellan bindsen, camber utanför)</p><p>Lib tech Skate Banana btx (ganska mjuk ändå)</p><p>Gnu Riders choice BTX</p><p>Forum Destroyer Chillydog (ganska mjuk ändå tror jag, men inte jättemucho)</p><p>Forum Substance Peter Line (ganska mjuk ändå tror jag, men inte jättemucho)</p><p>Rome Postermania 1985</p><p></p><p></p><p>Annars om du vill köra med vanligt camber så funkar ju alla high end parkboards med lite extra stiffness bra i offpist också..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coldis, post: 553126, member: 54181"] En allround board eller ska du ha två olika? Om du inte kör väldigt många pow dagar per år känns det onödigt att köpa en board bara för det när det finns många rockered midstiff boards som är perfekt för park och som funkar väldigt bra offpist.. Ska du köra en och samma så är det här några rocker boards vilket jag personligen gillar mucho och som flyter väldigt bra i pow och är killer i park (alla är 2010 boards): Burton Joystick Burton custom v-rocker Capita indoor survival FK Burton Easy Livin flying-v rocker (rocker mellan bindsen, camber utanför,fd uninc)- Late release Lib tech TRS BTX Lib tech t.rice c2 btx (rocker mellan bindsen, camber utanför) Lib tech Skate Banana btx (ganska mjuk ändå) Gnu Riders choice BTX Forum Destroyer Chillydog (ganska mjuk ändå tror jag, men inte jättemucho) Forum Substance Peter Line (ganska mjuk ändå tror jag, men inte jättemucho) Rome Postermania 1985 Annars om du vill köra med vanligt camber så funkar ju alla high end parkboards med lite extra stiffness bra i offpist också.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
tips på en park och en offpist bräda samt bindning
Tillbaka
Topp