Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på "fisskidor" till ngn som älskar Völkl Katana
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1023301" data-attributes="member: 13863"><p>Jo ... det är skillnad på FISskidor och fisskidor. ;-) Förstår vad du menar. Eftersom du kör ett par Katanor utgår jag ifrån att du är en duktig skidåkare men vill ha något mer lättsamt i pisten. Men var uppmärksam, de skidor som upplevs som lätthanterade i låga hastigheter på mjukt underlag kan vara totalt hopplösa när det är hårt och brant ( vilket det ju är svårt att undvika uner en vinter i Åre ).</p><p></p><p>Den bästa allroundpistskidan jag kört är Völkl RTM 84 som verkligen fixar det mesta och dessutom är vansinngt rolig om man har en OK teknik. Trivsam i flacka backar och lägre hastigheter samtidigt som den hänger med med bravur även när det börjar branta på och underlaget är hårt (kan dock inte mäta sig med en FISskida på det stenhårda). Tillräckligt bred för att hänga med även när berget är uppkört. Finns en ny modell i år som heter RTM 81 som tycks vara lika grym. De här skidorna är förhållandevis dyra och kan knappast räknas till fisskidor men jag tror att som pistkomplement till ett par Katana är det helt rätt val. Testa!</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Jo jag vet att jag rekommenderar RTM 84 i tid och otid, men shit, det är grymma skidor ... DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1023301, member: 13863"] Jo ... det är skillnad på FISskidor och fisskidor. ;-) Förstår vad du menar. Eftersom du kör ett par Katanor utgår jag ifrån att du är en duktig skidåkare men vill ha något mer lättsamt i pisten. Men var uppmärksam, de skidor som upplevs som lätthanterade i låga hastigheter på mjukt underlag kan vara totalt hopplösa när det är hårt och brant ( vilket det ju är svårt att undvika uner en vinter i Åre ). Den bästa allroundpistskidan jag kört är Völkl RTM 84 som verkligen fixar det mesta och dessutom är vansinngt rolig om man har en OK teknik. Trivsam i flacka backar och lägre hastigheter samtidigt som den hänger med med bravur även när det börjar branta på och underlaget är hårt (kan dock inte mäta sig med en FISskida på det stenhårda). Tillräckligt bred för att hänga med även när berget är uppkört. Finns en ny modell i år som heter RTM 81 som tycks vara lika grym. De här skidorna är förhållandevis dyra och kan knappast räknas till fisskidor men jag tror att som pistkomplement till ett par Katana är det helt rätt val. Testa! /MM PS! Jo jag vet att jag rekommenderar RTM 84 i tid och otid, men shit, det är grymma skidor ... DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på "fisskidor" till ngn som älskar Völkl Katana
Tillbaka
Topp