Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tips på köp av skidor! (Tjej, 30 år, medelbra)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wasabi" data-source="post: 1054905" data-attributes="member: 101220"><p>Priset är nog OK, jag betalade mindre för mina vid utförsäljningen förra vintern, men 151 låter för kort. Om 167 känns för långt så tror jag att 159 är ett minimum för denna typ av skida.</p><p>Rossignol har en serie damskidor som heter Temptation. Sambon har ett par med 82 mm midja av förra årets modell. Nu verkar finns det i 80 och 84 mm midja samt även bredare och smalare. Skidan känns välbyggd, men hon har åkt för lite med dem för att jag skall kunna uttala mig i detalj om deras egenskaper, men i div reviewer på nätet så är man övervägande positiva.</p><p>Annars så är Atomic skidan som Snowgod tipsar om intressant. Salomon och Atomic ägs av samma bolag, så det finns säkert likheter mellan skidorna, precis som bindningarna är gemensamma.</p><p>Om du inte hitta en skida lokalt så tveka inte att kolla in de tyska siterna som det tipsas om här på Freeride. Har köpt merparten av familjens skidor därifrån och har bara positiva erfarenheter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wasabi, post: 1054905, member: 101220"] Priset är nog OK, jag betalade mindre för mina vid utförsäljningen förra vintern, men 151 låter för kort. Om 167 känns för långt så tror jag att 159 är ett minimum för denna typ av skida. Rossignol har en serie damskidor som heter Temptation. Sambon har ett par med 82 mm midja av förra årets modell. Nu verkar finns det i 80 och 84 mm midja samt även bredare och smalare. Skidan känns välbyggd, men hon har åkt för lite med dem för att jag skall kunna uttala mig i detalj om deras egenskaper, men i div reviewer på nätet så är man övervägande positiva. Annars så är Atomic skidan som Snowgod tipsar om intressant. Salomon och Atomic ägs av samma bolag, så det finns säkert likheter mellan skidorna, precis som bindningarna är gemensamma. Om du inte hitta en skida lokalt så tveka inte att kolla in de tyska siterna som det tipsas om här på Freeride. Har köpt merparten av familjens skidor därifrån och har bara positiva erfarenheter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tips på köp av skidor! (Tjej, 30 år, medelbra)
Tillbaka
Topp