Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Tips på längd, bindning ny utrustning telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Silannaw" data-source="post: 1328534" data-attributes="member: 204337"><p>Tack för tipsen... De flesta kan nada om Telis... </p><p>Var på alpingaraget idag. En enkel Resa på några h. De unga grabbarna ville sälja feta lagg men den äldre säljaren som kunde lite telemark föreslog smalare (ifall det blir offpist så surfar man ju ändå ovanpå om man åker telis, så bredden spelar ingen roll) typ midja på 85mm.. själv är jag 164 cm o kanske tom 1 cm kortare nu o tjej.. </p><p>Freeride TNT bindning som kan lösa ut o har stoppers rekommenderades... </p><p>Tog med mina gamla pjäxor o jämförde med nya o kom fram till att jag ska köpa en storlek större pjäxor för att slippa nervpåverkan o stickningar i fötterna.. försäljaren sa att De nya pjäxorna skulle bli större efter användning... Men jag har svårt att tro på detta. Men anledningen till att pjäxorna blivit mindre med åren är sannolikt att fotvalven sjunker ned med åldern. Stor skillnad mellan att vara 29 och 52 år </p><p>Ska fundera över om det är värt investeringen... Notera mina episka stavar. De får nog duga ett tag till...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Silannaw, post: 1328534, member: 204337"] Tack för tipsen... De flesta kan nada om Telis... Var på alpingaraget idag. En enkel Resa på några h. De unga grabbarna ville sälja feta lagg men den äldre säljaren som kunde lite telemark föreslog smalare (ifall det blir offpist så surfar man ju ändå ovanpå om man åker telis, så bredden spelar ingen roll) typ midja på 85mm.. själv är jag 164 cm o kanske tom 1 cm kortare nu o tjej.. Freeride TNT bindning som kan lösa ut o har stoppers rekommenderades... Tog med mina gamla pjäxor o jämförde med nya o kom fram till att jag ska köpa en storlek större pjäxor för att slippa nervpåverkan o stickningar i fötterna.. försäljaren sa att De nya pjäxorna skulle bli större efter användning... Men jag har svårt att tro på detta. Men anledningen till att pjäxorna blivit mindre med åren är sannolikt att fotvalven sjunker ned med åldern. Stor skillnad mellan att vara 29 och 52 år Ska fundera över om det är värt investeringen... Notera mina episka stavar. De får nog duga ett tag till... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Tips på längd, bindning ny utrustning telemark
Tillbaka
Topp