Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Tips på ny bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ockåäö" data-source="post: 1332027" data-attributes="member: 181304"><p>Är lite i samma läge som du. 3:e året på Telemark. Provade lite 75mm. Hade inte tänkt byta till ntn. Men kom över grejor billigt. Jag har också Freeride. Tyckte det var för styvt eller fjädrat, hur man nu ska uttrycka det. Blev lite missnöjd att förlora den mjuka åkkänslan som jag hade med 75mm. Funderade mycket på byta bindning precis som du läste på forum m.m. Böjade trixa med fjädrarna på freeride bindningen, ställde ner blå fjäder från 3.5 till 1.5 blev ju bättre. Jag har "stor" bindning så slutade med att jag byte till gröna fjädrar. Blev mycke mjukare då. </p><p></p><p>Jag har även provat freedom med blå box. Har läst många som tycker den har mer känsla än freeride. Jag kan tycka, var inte riktigt lika styv som freeride med blå fjädrar, men freedom med blå box är styvare än freeride med gröna fjädrar.</p><p></p><p>Min utrustning är dynastar legend 96x. Freeride. Crispi ntn shiver. Nöjd med pjäxor och bindning men funderar på byta skidor. </p><p></p><p>Så trixa lite med fjädrar innan byte av bindning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ockåäö, post: 1332027, member: 181304"] Är lite i samma läge som du. 3:e året på Telemark. Provade lite 75mm. Hade inte tänkt byta till ntn. Men kom över grejor billigt. Jag har också Freeride. Tyckte det var för styvt eller fjädrat, hur man nu ska uttrycka det. Blev lite missnöjd att förlora den mjuka åkkänslan som jag hade med 75mm. Funderade mycket på byta bindning precis som du läste på forum m.m. Böjade trixa med fjädrarna på freeride bindningen, ställde ner blå fjäder från 3.5 till 1.5 blev ju bättre. Jag har "stor" bindning så slutade med att jag byte till gröna fjädrar. Blev mycke mjukare då. Jag har även provat freedom med blå box. Har läst många som tycker den har mer känsla än freeride. Jag kan tycka, var inte riktigt lika styv som freeride med blå fjädrar, men freedom med blå box är styvare än freeride med gröna fjädrar. Min utrustning är dynastar legend 96x. Freeride. Crispi ntn shiver. Nöjd med pjäxor och bindning men funderar på byta skidor. Så trixa lite med fjädrar innan byte av bindning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Tips på ny bindning
Tillbaka
Topp