Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Tips på ny bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ockåäö" data-source="post: 1332034" data-attributes="member: 181304"><p>Det negativa jag hört om freeride är vikten:tunga. Och att vissa upplever ett glapp när du lyfter hälen, är en liten bit innan fjädern börjar jobba. Det mäkte jag också med de gamla blå som satt i men inte med mina nya gröna fjädrar. (Mina gröna ställda på 2).Min fundering är om det blir så om man har bindningen spänd vid förvaring och inte uppsläppt. Sedan sprak 1 genrationen. Är länge sedan det fick ordning på det, är 4 eller 5 gen som säljs nu (de svarta).</p><p></p><p>Rottefella och Medijo har borrpapper och ladda ner från nätet. A4 som vissar ur du mäter och borrar hålen. Ingen jigg följer med. 22 design vet jag inte. Två kompisar kör outlaw. Båda haft problem med låsningen för "andra hälen", den kärvar. Sämst fungerar det till Garmott/scott. En av kompisarna byte från 75mm rottefella till outlaw även han tyckte ntn var för styvt(fjädrande). Han fick också mixtra med fjädrar. Har dock inte hunnit prova deras outlaws.</p><p>Har börjat fundera att det nog är rätt små skillnader i känsla mellan olika bindningar. Viktigaste är justera efter din smak. Vill du ha största möjlighet till justera fjädrarna är nog Medijo som har störst möjlighet. De har både inre och yttre fjädrar. Du kan välja köra båda eller bara ett par. Sedan finns tillvals fjädrar att köpa för ytterligare variation.</p><p></p><p>Var åker du? Kolla hyran vilken ntn bindning de har.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ockåäö, post: 1332034, member: 181304"] Det negativa jag hört om freeride är vikten:tunga. Och att vissa upplever ett glapp när du lyfter hälen, är en liten bit innan fjädern börjar jobba. Det mäkte jag också med de gamla blå som satt i men inte med mina nya gröna fjädrar. (Mina gröna ställda på 2).Min fundering är om det blir så om man har bindningen spänd vid förvaring och inte uppsläppt. Sedan sprak 1 genrationen. Är länge sedan det fick ordning på det, är 4 eller 5 gen som säljs nu (de svarta). Rottefella och Medijo har borrpapper och ladda ner från nätet. A4 som vissar ur du mäter och borrar hålen. Ingen jigg följer med. 22 design vet jag inte. Två kompisar kör outlaw. Båda haft problem med låsningen för "andra hälen", den kärvar. Sämst fungerar det till Garmott/scott. En av kompisarna byte från 75mm rottefella till outlaw även han tyckte ntn var för styvt(fjädrande). Han fick också mixtra med fjädrar. Har dock inte hunnit prova deras outlaws. Har börjat fundera att det nog är rätt små skillnader i känsla mellan olika bindningar. Viktigaste är justera efter din smak. Vill du ha största möjlighet till justera fjädrarna är nog Medijo som har störst möjlighet. De har både inre och yttre fjädrar. Du kan välja köra båda eller bara ett par. Sedan finns tillvals fjädrar att köpa för ytterligare variation. Var åker du? Kolla hyran vilken ntn bindning de har. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Tips på ny bindning
Tillbaka
Topp