Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Tips på ny funktion i forumet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 241041" data-attributes="member: 12536"><p>Mja, jag var nog ute och cyklade när jag skrev <strong>vissa</strong> av kommentarerna ovan..</p><p>Efter att ha räknat några trådar som skulle kunna må bra av en omröstningsfunktion så kanske det vore något att prova...men det finns en hake.</p><p></p><p>Resultatet kommer ofta vara EXTREMT vinklat med avseende på VEM det är som har röstat, jag tänker förstås på variabler som utesluts i och med en anonym omröstning, t ex ålder, kön, erfarenhet med mera. Det finns en stor risk att t ex aktiva medlemmar under 25 kommer stå för 95% av rösterna i en fråga, t ex om vilka goggles som är snyggast just nu. Svaret kommer alltså i många fall inte alls vara representativt utan snarare missvisande. <strong>Frågan är om detta är en risk man får ta?</strong></p><p></p><p>Vidare tycker iaf jag att <strong>det ställer lite krav</strong> på den som skapar omröstningarna.</p><p>En fråga (som nyligen dök upp i forumet) "När ska du till Åre?" kan om man vill besvaras med en omröstning om man väljer alternativen lite smart, t ex "Julveckan; nyårsveckan; studentveckorna; v7-9 (sportlov); påskveckan; sista veckan; inte alls; hela säsongen; någon av övriga veckor".</p><p></p><p>Ser ni vart jag vill komma? Skapa en omröstning, men gör det med genomtänkta alternativ.</p><p></p><p>Eder ödmjukaste,</p><p>Dr. Snow</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 241041, member: 12536"] Mja, jag var nog ute och cyklade när jag skrev [b]vissa[/b] av kommentarerna ovan.. Efter att ha räknat några trådar som skulle kunna må bra av en omröstningsfunktion så kanske det vore något att prova...men det finns en hake. Resultatet kommer ofta vara EXTREMT vinklat med avseende på VEM det är som har röstat, jag tänker förstås på variabler som utesluts i och med en anonym omröstning, t ex ålder, kön, erfarenhet med mera. Det finns en stor risk att t ex aktiva medlemmar under 25 kommer stå för 95% av rösterna i en fråga, t ex om vilka goggles som är snyggast just nu. Svaret kommer alltså i många fall inte alls vara representativt utan snarare missvisande. [b]Frågan är om detta är en risk man får ta?[/b] Vidare tycker iaf jag att [b]det ställer lite krav[/b] på den som skapar omröstningarna. En fråga (som nyligen dök upp i forumet) "När ska du till Åre?" kan om man vill besvaras med en omröstning om man väljer alternativen lite smart, t ex "Julveckan; nyårsveckan; studentveckorna; v7-9 (sportlov); påskveckan; sista veckan; inte alls; hela säsongen; någon av övriga veckor". Ser ni vart jag vill komma? Skapa en omröstning, men gör det med genomtänkta alternativ. Eder ödmjukaste, Dr. Snow [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Tips på ny funktion i forumet
Tillbaka
Topp