Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på ny tur-setup
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1090265" data-attributes="member: 83225"><p>Bara en liten notering. Om du tycker att bygeln på beasten är det stora problemet är det väl bara att skruva loss den när du ska använda pivot? Det tar ju inte många sekunder och du lär ju inte byta skidor mellan varje åk direkt?</p><p></p><p>Hade jag varit du (och jag har faktiskt gjort något liknande precis själv) hade jag skruvat av Pivoten från BC och sålt bindningen. Sen hade jag skaffat inserts och monterat sådana för beast14 på både BC och den skida du köper in som komplement. På det sättet har du en bra skida att tura på när det är massa puder och du har en vettig skida att tura på när det blir längre promenader och det inte är så mycket snö. Överlappet mellan Anima och BC känns alldeles för stort. </p><p></p><p>När det gäller pjäxor är det nog klart värt att titta på MTN Lab men finns en risk att du ändå kommer att tycka den är för mjuk. Och om QST inte passade på foten finns det väl en klar risk att inte MTN Lab gör det heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1090265, member: 83225"] Bara en liten notering. Om du tycker att bygeln på beasten är det stora problemet är det väl bara att skruva loss den när du ska använda pivot? Det tar ju inte många sekunder och du lär ju inte byta skidor mellan varje åk direkt? Hade jag varit du (och jag har faktiskt gjort något liknande precis själv) hade jag skruvat av Pivoten från BC och sålt bindningen. Sen hade jag skaffat inserts och monterat sådana för beast14 på både BC och den skida du köper in som komplement. På det sättet har du en bra skida att tura på när det är massa puder och du har en vettig skida att tura på när det blir längre promenader och det inte är så mycket snö. Överlappet mellan Anima och BC känns alldeles för stort. När det gäller pjäxor är det nog klart värt att titta på MTN Lab men finns en risk att du ändå kommer att tycka den är för mjuk. Och om QST inte passade på foten finns det väl en klar risk att inte MTN Lab gör det heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på ny tur-setup
Tillbaka
Topp