Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på ny tur-setup
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1090278" data-attributes="member: 83225"><p>Att plasten i gängorna kan ta slut är ju helt sant. Dock kräver ju det att du drar för hårt. Jag kan iof säga att jag kör helt utan att ha skruvat fast vingarna på bygeln. Utifrån vad jag kan se har de ingen som helst funktion. Om nu gängorna i plasten skulle ta slut så går det ju också att lösa med lite epoxi eller annat lim i hålen. </p><p></p><p>Om du nu har en "regel" som säger max 2 skidor och inte vill tura på BCn har du ju bara två val egentligen; 1. dumpa BCn och köp ett par Anima och ett par typ Navis 2. Behåll BC och köp ett par feta turskidor men du går ju då miste om skidor som passar sig bra i hårt före eller vid rejälare turer bred skida blir ju aldrig lika lätt som smalare och inte heller speciellt trevlig att gå på skrå med om det är hårt. Däremot kan du ju ha ett tredje par skidor och sen välja att plocka med 2 par utifrån förutsättningarna som är på just den resan. Frågan är dock när BCn skulle användas framför Animan egentligen?</p><p></p><p>Sen måste jag ju ändå fråga, hur motiverades avrådan från QK? Eller var det bara "gör det inte"?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1090278, member: 83225"] Att plasten i gängorna kan ta slut är ju helt sant. Dock kräver ju det att du drar för hårt. Jag kan iof säga att jag kör helt utan att ha skruvat fast vingarna på bygeln. Utifrån vad jag kan se har de ingen som helst funktion. Om nu gängorna i plasten skulle ta slut så går det ju också att lösa med lite epoxi eller annat lim i hålen. Om du nu har en "regel" som säger max 2 skidor och inte vill tura på BCn har du ju bara två val egentligen; 1. dumpa BCn och köp ett par Anima och ett par typ Navis 2. Behåll BC och köp ett par feta turskidor men du går ju då miste om skidor som passar sig bra i hårt före eller vid rejälare turer bred skida blir ju aldrig lika lätt som smalare och inte heller speciellt trevlig att gå på skrå med om det är hårt. Däremot kan du ju ha ett tredje par skidor och sen välja att plocka med 2 par utifrån förutsättningarna som är på just den resan. Frågan är dock när BCn skulle användas framför Animan egentligen? Sen måste jag ju ändå fråga, hur motiverades avrådan från QK? Eller var det bara "gör det inte"? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på ny tur-setup
Tillbaka
Topp