Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på ny tur-setup
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klassy" data-source="post: 1090280" data-attributes="member: 155279"><p>Tack, bra info!</p><p></p><p></p><p>Sant så sant, jag fann ingen funktion när jag skruvade i sidoskruvarna, men de rekommenderar ju det så då gjorde jag det, men ser ut som att man lika gärna kan vara utan.</p><p></p><p>Den regeln är ju endast för att det blir dyrt med övervikt och extra bagage, det är jobbigt att ha fler än 2 par skidor och 1 par pjäxor med sig, men också för att min erfarenhet av Kanada är att jag inte behöver ett par smala skidor, 108 i midjan är nog smalt.</p><p>Så om jag hade ett par pjäxor som fungerar för allt, ett par skidor som ersätter mina Soul 7 och har mina BC som resort-skida på puderdagar så är ju allt löst. (Corvus Freebird med Kingpin?)</p><p>Men då måste jag köpa; skida, bindningar och pjäxor.</p><p></p><p>Vad jag skulle ha BCn till när jag köper Animan är ju frågan, det är väl därför jag inte redan köpt Animan. Animan skulle ju helt kunna ersätta BCn förutom vid en riktigt djup dag vid liftåkning, samt cat-/heliskiing, men det har jag aldrig provat på än, så det känns osannolikt att jag lägger pengar på det just nu.</p><p></p><p>De skidteknikerna sa att de man aldrig bör montera sådant i sina skidor eftersom att de inte håller lika bra som när man monterar vanligt. De avrådde det extra mycket när man monterar pivot, eftersom att skruvarna på häl-delen sitter så tätt ihop så att de brukar se utslitna pivot-bindingar ur skidan redan vid vanlig montering. Jag har ingen erfarenhet av QK, så jag vet inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klassy, post: 1090280, member: 155279"] Tack, bra info! Sant så sant, jag fann ingen funktion när jag skruvade i sidoskruvarna, men de rekommenderar ju det så då gjorde jag det, men ser ut som att man lika gärna kan vara utan. Den regeln är ju endast för att det blir dyrt med övervikt och extra bagage, det är jobbigt att ha fler än 2 par skidor och 1 par pjäxor med sig, men också för att min erfarenhet av Kanada är att jag inte behöver ett par smala skidor, 108 i midjan är nog smalt. Så om jag hade ett par pjäxor som fungerar för allt, ett par skidor som ersätter mina Soul 7 och har mina BC som resort-skida på puderdagar så är ju allt löst. (Corvus Freebird med Kingpin?) Men då måste jag köpa; skida, bindningar och pjäxor. Vad jag skulle ha BCn till när jag köper Animan är ju frågan, det är väl därför jag inte redan köpt Animan. Animan skulle ju helt kunna ersätta BCn förutom vid en riktigt djup dag vid liftåkning, samt cat-/heliskiing, men det har jag aldrig provat på än, så det känns osannolikt att jag lägger pengar på det just nu. De skidteknikerna sa att de man aldrig bör montera sådant i sina skidor eftersom att de inte håller lika bra som när man monterar vanligt. De avrådde det extra mycket när man monterar pivot, eftersom att skruvarna på häl-delen sitter så tätt ihop så att de brukar se utslitna pivot-bindingar ur skidan redan vid vanlig montering. Jag har ingen erfarenhet av QK, så jag vet inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på ny tur-setup
Tillbaka
Topp