Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på ny tur-setup
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1090292" data-attributes="member: 80520"><p>Nu är hållf inte det jag gjort mest här i livet, men min naiva ansats är att inserts ger kraftigare infästning av bindningen (mindre risk att rippa bindningen), men en större försvagning av skidan är bara vanlig skruv (större risk att knäcka skida). Jag hänger inte riktigt med på resonemanget att bindningar rippar lättare med större skruvhål när de sitter tätt, om de inte menar att det uppstår för att materialet mellan skidorna blir så lite att det ger med sig. Ingen åsikt i huruvida det är rimligt eller inte och inga erfarenheter eller anekdoter som vare sig styrker eller sänker legimiteten i ett sådant resonemang.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1090292, member: 80520"] Nu är hållf inte det jag gjort mest här i livet, men min naiva ansats är att inserts ger kraftigare infästning av bindningen (mindre risk att rippa bindningen), men en större försvagning av skidan är bara vanlig skruv (större risk att knäcka skida). Jag hänger inte riktigt med på resonemanget att bindningar rippar lättare med större skruvhål när de sitter tätt, om de inte menar att det uppstår för att materialet mellan skidorna blir så lite att det ger med sig. Ingen åsikt i huruvida det är rimligt eller inte och inga erfarenheter eller anekdoter som vare sig styrker eller sänker legimiteten i ett sådant resonemang. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på ny tur-setup
Tillbaka
Topp