Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Tips på nybörjar mountainbike till tjej?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wolwerin" data-source="post: 312019" data-attributes="member: 68240"><p>hej!</p><p></p><p>det var bra skrivet av angelika :P.</p><p></p><p>nej men som sagt hur mycket pengar ska du lägga på cykeln?</p><p></p><p>vad ska du använda cykeln till?</p><p></p><p>och hur långt tänker du gå med cyklingen?</p><p></p><p>du kan fråga några som vet om cyklingen så att du får råd och tips på vikken cykel som är lämplig för din cykling. det som jag skulle rekomendera för märken är kona, nitshi, och merida.</p><p></p><p>kona gör då från crusers till tävlingshojar och då priserna varierar mellan 3000-57,000kr men du har ett säkert märke som har ett stort sortyment med mera. jag har själv en kona stinky 06 som jag är grymt nöjd med den. om du är intresserad så säljer jag den så om du vill köpa^^</p><p></p><p>nitchi gör lite mer lätta mtb och xc hojar, jag vet dock inte mycket om detta märke men har hört runt om att det ska vara ett bra märke och dem har hyffsade prider på sina hojar.</p><p></p><p>merida är ett bra märke fast dem har inte så många hojar att välja imellan men dem har bra hojjar till bra kvalitet med då kommer priset att vara lite högre men du kommer att få ut ganska mycket av hojjarna. jag har en merida downhill hoj som heter duncan och är grymt nöjd med den men dock en ren downhill men funkar jätte bra.</p><p></p><p>och här får du lite nybörjartips som du kan öva dig på ^^</p><p>LÄR DIG CYKELN: och börja lungt så du inte kommer in på HC första dagen </p><p></p><p>BROMSA MJUKT: med downhill/freeride cyklar används mäst så kallade hydraliska bromsar och jag låvar det tar stopp snabbt </p><p></p><p>STÄLL PEDALRENA HORISONELLT: det är för att du skqa få jämn balans på cykeln och det är stor skanns att du slår i marken om du inte gör det. </p><p></p><p>SÄNK SADELN du vet när det blir brant så kan man slå sig där man inte vill slå sig (vi killar vet :P) </p><p></p><p>välj RÄTT CYKEL: downhill med crosscountry hoj är som att köra störtlopp med längdskidor</p><p></p><p>säg bara till om du behöver mer hjälp inom cykelfronten så ska jag försöka hjälpa dig så gått det går^^</p><p></p><p>mvh//</p><p>wolwerin</p><p>keep it real!</p><p>(jag har en kona stinky 06 om du är intresserad)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wolwerin, post: 312019, member: 68240"] hej! det var bra skrivet av angelika :P. nej men som sagt hur mycket pengar ska du lägga på cykeln? vad ska du använda cykeln till? och hur långt tänker du gå med cyklingen? du kan fråga några som vet om cyklingen så att du får råd och tips på vikken cykel som är lämplig för din cykling. det som jag skulle rekomendera för märken är kona, nitshi, och merida. kona gör då från crusers till tävlingshojar och då priserna varierar mellan 3000-57,000kr men du har ett säkert märke som har ett stort sortyment med mera. jag har själv en kona stinky 06 som jag är grymt nöjd med den. om du är intresserad så säljer jag den så om du vill köpa^^ nitchi gör lite mer lätta mtb och xc hojar, jag vet dock inte mycket om detta märke men har hört runt om att det ska vara ett bra märke och dem har hyffsade prider på sina hojar. merida är ett bra märke fast dem har inte så många hojar att välja imellan men dem har bra hojjar till bra kvalitet med då kommer priset att vara lite högre men du kommer att få ut ganska mycket av hojjarna. jag har en merida downhill hoj som heter duncan och är grymt nöjd med den men dock en ren downhill men funkar jätte bra. och här får du lite nybörjartips som du kan öva dig på ^^ LÄR DIG CYKELN: och börja lungt så du inte kommer in på HC första dagen BROMSA MJUKT: med downhill/freeride cyklar används mäst så kallade hydraliska bromsar och jag låvar det tar stopp snabbt STÄLL PEDALRENA HORISONELLT: det är för att du skqa få jämn balans på cykeln och det är stor skanns att du slår i marken om du inte gör det. SÄNK SADELN du vet när det blir brant så kan man slå sig där man inte vill slå sig (vi killar vet :P) välj RÄTT CYKEL: downhill med crosscountry hoj är som att köra störtlopp med längdskidor säg bara till om du behöver mer hjälp inom cykelfronten så ska jag försöka hjälpa dig så gått det går^^ mvh// wolwerin keep it real! (jag har en kona stinky 06 om du är intresserad) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Tips på nybörjar mountainbike till tjej?
Tillbaka
Topp