Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Tips på parkskidor till åttaårig tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LimpusB" data-source="post: 1326318" data-attributes="member: 165709"><p>Nja, benägen att inte hålla med där. Givet att kidsen kan åka skidor och har vettig teknik kommer de 1) garanterat känna skillnad, och 2) åka betydligt bättre med ett par bra vs dåliga skidor. </p><p></p><p>Har själv varit tränare i lokala köskidklubben för kidsen i flera år och sett hur mycket de kan växa tekniskt från en träning till en annan med rätt skida (längd, styvhet, kanter). Sen att de, precis som oss vuxna, åker på det som sätts under fötterna är en helt annan femma. </p><p></p><p>Men vill man ge dem en bra upplevelse hjälper en väl anpassad skida för såväl teknisk nivå som typ av åkning till. Tro mig. Därav min fråga i posten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LimpusB, post: 1326318, member: 165709"] Nja, benägen att inte hålla med där. Givet att kidsen kan åka skidor och har vettig teknik kommer de 1) garanterat känna skillnad, och 2) åka betydligt bättre med ett par bra vs dåliga skidor. Har själv varit tränare i lokala köskidklubben för kidsen i flera år och sett hur mycket de kan växa tekniskt från en träning till en annan med rätt skida (längd, styvhet, kanter). Sen att de, precis som oss vuxna, åker på det som sätts under fötterna är en helt annan femma. Men vill man ge dem en bra upplevelse hjälper en väl anpassad skida för såväl teknisk nivå som typ av åkning till. Tro mig. Därav min fråga i posten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Tips på parkskidor till åttaårig tjej
Tillbaka
Topp