Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tips på pistskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sinclairwilde" data-source="post: 1006296" data-attributes="member: 119288"><p>Jag va i dina pjäxor i början av säsongen. Jag är 176 cm, 67 kg och gillar korta svängar och kvicka skidor från kant till kant. Dock så hoppar jag inget förutom på pucklarna som uppstår mot slutet av dagen i pisten. </p><p></p><p>Till slut föll valet på ett par Rossignol 8SL. Det är ett par skidor som är slalom carvers med en riktigt skön känsla i svängarna. Ännu så länge upplever jag dem som väldigt fartstabila och greppar bra på hårdare underlag om man trycker till. Lätta att göra både lång och kort sväng med. </p><p></p><p>Ett par andra skidor jag fastnade för i min prövoprocess är Fischer RC4 Superrace SC. Lite mindre i måtten jmf. Rossignol laggen som är lite bredare över det hela. Det var just de där extra milimetrarna jag tog Rossignol laggen för med en förhoppning om att de flyter lite bättre i uppåkta backar än Fischer. Dock är Fischer sjukt roliga och lättsvängda, bra kant till kant känsla. Fartstabiliteten vart inget jag hade chans att prova med dessa dock. </p><p></p><p>Körde också Atomic D2 Vf 75 Black. Också väldigt roliga och svängglada skidor. Dock känndes de inte lika rappa och allerta som Fischer och Ross skidorna i kant till kant. Kul va också Salomon BBR 8.0. De överraskade ordentligt! Deras utseende lurade mig att tro att de va tunga, långsamma och klumpiga. Men icke! Bra carvingverktyg. Vad jag kommer ihåg är BBR 8.0 rätt mjuka dock, vet inte hur det påverkar deras fartstabilitet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sinclairwilde, post: 1006296, member: 119288"] Jag va i dina pjäxor i början av säsongen. Jag är 176 cm, 67 kg och gillar korta svängar och kvicka skidor från kant till kant. Dock så hoppar jag inget förutom på pucklarna som uppstår mot slutet av dagen i pisten. Till slut föll valet på ett par Rossignol 8SL. Det är ett par skidor som är slalom carvers med en riktigt skön känsla i svängarna. Ännu så länge upplever jag dem som väldigt fartstabila och greppar bra på hårdare underlag om man trycker till. Lätta att göra både lång och kort sväng med. Ett par andra skidor jag fastnade för i min prövoprocess är Fischer RC4 Superrace SC. Lite mindre i måtten jmf. Rossignol laggen som är lite bredare över det hela. Det var just de där extra milimetrarna jag tog Rossignol laggen för med en förhoppning om att de flyter lite bättre i uppåkta backar än Fischer. Dock är Fischer sjukt roliga och lättsvängda, bra kant till kant känsla. Fartstabiliteten vart inget jag hade chans att prova med dessa dock. Körde också Atomic D2 Vf 75 Black. Också väldigt roliga och svängglada skidor. Dock känndes de inte lika rappa och allerta som Fischer och Ross skidorna i kant till kant. Kul va också Salomon BBR 8.0. De överraskade ordentligt! Deras utseende lurade mig att tro att de va tunga, långsamma och klumpiga. Men icke! Bra carvingverktyg. Vad jag kommer ihåg är BBR 8.0 rätt mjuka dock, vet inte hur det påverkar deras fartstabilitet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tips på pistskida
Tillbaka
Topp