tips på puderlagg?

yoda

Ny medlem
tips på puderlagg?
Undrar om nån har nåt tips på någon puderskida som även funkar i pisten. Helst salomon (sköna rabatter) är 175 och väger 65 åker hyfsat aggressivt

tips på puderlagg?
Pröva ett par Pocket Rocket från Salomon. Men jag vill hellre rekommendera Stöckli Asteroid som är den bästa offpistskida jag åkt på. Fungerar även utmärkt i pisten (om det inte är alltför isigt).

tips på puderlagg?
Olin Ballet, för tusan bövlar. Det är ju Olin Ballet du skall ha - rosa, ca 140 cm och odödliga.
Va fan ska du i pisten å göra? Är du baksätesåkare anställd av Pontus eller? Har du problems med GPS:en? Piståkardagar är inställda dagar. då är man på annat ställe (lämpligtvis en spelhall) och klär ut sig, dricker sprit och diskuterar stockstötningen grundregler. Åka pist? Pyttsan. Och Salomon? Som man frågar får man svar!
Du skall ha ett par (och nu får du möjlighet att välja själv);
- Atomic Big Daddy
- Rossi Bandit XXX (195)
- Stöckli Asteroid (201)
- Völkl P10 Abfahrt Rennservice (213)

Allt annat är bara skit!

tips på puderlagg?
Köp ej Pocket Rocket! Denna skida är OK i lössnö men helt kass i
pisten. Inget isgrepp och ej fartstabil. Har ej provat några andra
salomon än ovan nämda samt scream 10 pilot. Screamen är ok,
kanske lite mjuk.
Lägg dina pengar på Scott Octane BM. Kanonskida både i samt
utanför pisten.

tips på puderlagg?
börja åk snowboard så har du ett åkdon som funkar i både pist, puder och luft. (nu pratar jag om en freestyle bräda. för mer kontroll i puder kan du ju köpa en som är lite längre en nödvändigt.)

tips på puderlagg?
Bland Salomons sortiment är det skönaste jag åkt på ett par AK Rocket Pilot. Har du dessutom sköna rabbater på dem skulle jag inte tveka en sekund. Den är ganska styv och flyter på ruskigt bra både i och utanför pisten. Hör med Salomon vart du kan få tag i dem (nästa års modell..)
// Danne

Tillbaka
Topp