Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på rappa/lätta turskidor med flyt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1297153" data-attributes="member: 165477"><p>Kul att höra att fler har investerat i Völkl Rise High 88 och gillar dem dessutom! De finns inte med i många recensioner när jag letat, men bra betyg i de få fall jag sett. Jag råkade ju testa "samma skida"(?) men med annat namn (VTA 88 Lite) och det avgjorde saken. Jag tror att det nervösa man kan känna i skidan när man åker rakt fram på hårt och ojämnt underlag beror på vikten och svårt att undvika med så lätta skidor, men i övrigt så känns de fantastiska i förhållande till vikt, håller helt med om det. Ska bli kul att testa dem i varierande fören nu under mars, april och maj. Hoppas den positiva upplevelsen består.</p><p></p><p>Jag klistrade en gummibit längs fram vid rockern på mina förra lätta turskidor (runt 1100 gram) för att lugna dem lite. Nackdelen är att de blir typ 50 gram tyngre per skida men denna tweak kan jag även prova på Rise High om jag nu känner för det i framtiden, de väger ju under 1100 gram så lite vibrations-hämmande gummi lägger inte mycket till vikten. Men jag har inget vetenskapligt belägg att en gummimatta klistrad på skidorna faktiskt ger lugnare skidor, det är min subjektiva upplevelse i alla fall och det räcker för mig. Jag använde självhäftande gummimatta som används för att dämpa vibrationer på bilkarosser. Men den "lugnande" effekten kan helt enkelt ha att göra med att skidan blir lite tyngre längst fram(?). Har även kommenterat detta i äldre tråd här där andra testat att klistra gummi på skidor och utvärderat effekten. </p><p></p><p>Har förresten beställt ett par Völkl BMT 90 också nu, likadant här med ATK Raider 12 monterade (eventuellt sätter jag på ATK freeride spacer). Något tyngre skida med lite andra egenskaper i övrigt än Rise High och jag förväntar mig inget annat än mycket bra utförs-egenskaper, jag hoppas att de funkar helt ok i pist dessutom. Blir också grymt spännande att testa framöver.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1297153, member: 165477"] Kul att höra att fler har investerat i Völkl Rise High 88 och gillar dem dessutom! De finns inte med i många recensioner när jag letat, men bra betyg i de få fall jag sett. Jag råkade ju testa "samma skida"(?) men med annat namn (VTA 88 Lite) och det avgjorde saken. Jag tror att det nervösa man kan känna i skidan när man åker rakt fram på hårt och ojämnt underlag beror på vikten och svårt att undvika med så lätta skidor, men i övrigt så känns de fantastiska i förhållande till vikt, håller helt med om det. Ska bli kul att testa dem i varierande fören nu under mars, april och maj. Hoppas den positiva upplevelsen består. Jag klistrade en gummibit längs fram vid rockern på mina förra lätta turskidor (runt 1100 gram) för att lugna dem lite. Nackdelen är att de blir typ 50 gram tyngre per skida men denna tweak kan jag även prova på Rise High om jag nu känner för det i framtiden, de väger ju under 1100 gram så lite vibrations-hämmande gummi lägger inte mycket till vikten. Men jag har inget vetenskapligt belägg att en gummimatta klistrad på skidorna faktiskt ger lugnare skidor, det är min subjektiva upplevelse i alla fall och det räcker för mig. Jag använde självhäftande gummimatta som används för att dämpa vibrationer på bilkarosser. Men den "lugnande" effekten kan helt enkelt ha att göra med att skidan blir lite tyngre längst fram(?). Har även kommenterat detta i äldre tråd här där andra testat att klistra gummi på skidor och utvärderat effekten. Har förresten beställt ett par Völkl BMT 90 också nu, likadant här med ATK Raider 12 monterade (eventuellt sätter jag på ATK freeride spacer). Något tyngre skida med lite andra egenskaper i övrigt än Rise High och jag förväntar mig inget annat än mycket bra utförs-egenskaper, jag hoppas att de funkar helt ok i pist dessutom. Blir också grymt spännande att testa framöver. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på rappa/lätta turskidor med flyt
Tillbaka
Topp