Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på rappa/lätta turskidor med flyt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1298215" data-attributes="member: 165477"><p>Har nu testat mina nya Völkl BMT 90 men enbart i pist ännu, kan ju dela lite om mina första intryck.</p><p></p><p>Hård välpistad snö på morgon, sockrig mjuk ojämn snö mitt på dan och samma underlag men lätt fruset på eftermiddag (dvs bitvis svåråkt ojämnt underlag på eftermiddagen). BMT 90 har fler kolfiberlager än Rise High (har jag läst nånstans) och är generellt stadigare, har mer rocker fram och även rocker bak till skillnad från Rise High men i övrigt ganska liknande mått (BMT har 90 midja och Rise High 88, men bägge 127 mm vid brättet). BMT väger drygt 200 gram mer per skida än Rise High i 170 längd. Jag är så långt mycket nöjd även med BMT, ska bli roligt att testa offpist och på topptur framöver. BMT kan funka som pistskida/allmountain/freeride också och är otroligt bitiga för att vara så lätta. Jättebra på skär (carving) och funkar fint att sladda med dessutom. Går relativt lugnt i stökig snö.</p><p></p><p>ATK Raider 12 bindningen känns bra utför men elastisk häldel och man vågar stå på även om en viss oro finns hur säkra de är om man går omkull (jämfört med t ex Salomon Shift eller liknande som hade kunnat vara ett alternativ för att få mer anpassat pist/topp-tur set up). ATK har ju även deras Freeraider modeller som kunde varit ett annat lätt alternativ, men blev osäker om de gick att montera på en så pass smal (90 mm) skida eftersom ATK rekommenderar bredare skidor för de modellerna. </p><p></p><p>Hittar inga moderna recensioner av BMT 90 på nätet, kanske har de dessutom varit oförändrade under flera år (konstruktions-mässigt) men bytt design? Jag hade kunnat välja längre BMT om det bara skulle vara för enbart utförsåkning men 170 är ju en kompromiss för att de är lättare uppför och smidigare vid kick-turns mm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1298215, member: 165477"] Har nu testat mina nya Völkl BMT 90 men enbart i pist ännu, kan ju dela lite om mina första intryck. Hård välpistad snö på morgon, sockrig mjuk ojämn snö mitt på dan och samma underlag men lätt fruset på eftermiddag (dvs bitvis svåråkt ojämnt underlag på eftermiddagen). BMT 90 har fler kolfiberlager än Rise High (har jag läst nånstans) och är generellt stadigare, har mer rocker fram och även rocker bak till skillnad från Rise High men i övrigt ganska liknande mått (BMT har 90 midja och Rise High 88, men bägge 127 mm vid brättet). BMT väger drygt 200 gram mer per skida än Rise High i 170 längd. Jag är så långt mycket nöjd även med BMT, ska bli roligt att testa offpist och på topptur framöver. BMT kan funka som pistskida/allmountain/freeride också och är otroligt bitiga för att vara så lätta. Jättebra på skär (carving) och funkar fint att sladda med dessutom. Går relativt lugnt i stökig snö. ATK Raider 12 bindningen känns bra utför men elastisk häldel och man vågar stå på även om en viss oro finns hur säkra de är om man går omkull (jämfört med t ex Salomon Shift eller liknande som hade kunnat vara ett alternativ för att få mer anpassat pist/topp-tur set up). ATK har ju även deras Freeraider modeller som kunde varit ett annat lätt alternativ, men blev osäker om de gick att montera på en så pass smal (90 mm) skida eftersom ATK rekommenderar bredare skidor för de modellerna. Hittar inga moderna recensioner av BMT 90 på nätet, kanske har de dessutom varit oförändrade under flera år (konstruktions-mässigt) men bytt design? Jag hade kunnat välja längre BMT om det bara skulle vara för enbart utförsåkning men 170 är ju en kompromiss för att de är lättare uppför och smidigare vid kick-turns mm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på rappa/lätta turskidor med flyt
Tillbaka
Topp