Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tips på säkra turer i Sunnmörsalperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gamlingen" data-source="post: 1269863" data-attributes="member: 90325"><p>Med viss erfarenhet av fjällväder och snötillgång skulle jag råda dig att inte bestämma destination förrän dagen innan ni åker. Kolla fjällväder, snödjup och lavinfara i svenska och norska fjäll, bestäm var förhållandena är bäst. Hitta ett acceptabelt boende och åk iväg. Att låsa sig vid Sunnmöre kan ge en helt fantastisk upplevelse men lika gärna en vedervärdig. Vädret där är notoriskt opålitligt. Du hade tur en gång, det har jag också haft. Men man kan bättra på oddsen genom att vara flexibel. </p><p>Jag och sambon bor iofs i husbil och då är det lättare men billiga boenden finns om man accepterar att köra ett par mil efter frukost. T ex bo i Handöl och tura i Storulvån (som har många trygga turer, många medturare och personal att rådfråga). Haukeli, Røldal och Hovden ligger nära varann och har också många turer utan större risker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gamlingen, post: 1269863, member: 90325"] Med viss erfarenhet av fjällväder och snötillgång skulle jag råda dig att inte bestämma destination förrän dagen innan ni åker. Kolla fjällväder, snödjup och lavinfara i svenska och norska fjäll, bestäm var förhållandena är bäst. Hitta ett acceptabelt boende och åk iväg. Att låsa sig vid Sunnmöre kan ge en helt fantastisk upplevelse men lika gärna en vedervärdig. Vädret där är notoriskt opålitligt. Du hade tur en gång, det har jag också haft. Men man kan bättra på oddsen genom att vara flexibel. Jag och sambon bor iofs i husbil och då är det lättare men billiga boenden finns om man accepterar att köra ett par mil efter frukost. T ex bo i Handöl och tura i Storulvån (som har många trygga turer, många medturare och personal att rådfråga). Haukeli, Røldal och Hovden ligger nära varann och har också många turer utan större risker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tips på säkra turer i Sunnmörsalperna
Tillbaka
Topp