Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på skidglasögon/goggles som inte immar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Norderman" data-source="post: 1195809" data-attributes="member: 170378"><p>Jag har varit och testat lite glasögon. Just nu känns det som det står mellan:</p><p></p><p>Scott LCG EVO</p><p>Anon M2</p><p>Giro Axis</p><p></p><p>Jag kör ju med Giro Emerge-hjälmen och dessa passade alla bra med den hjälmen. </p><p>Alla dessa har en extra lins med på köpet, vilket jag gillar. Bra linser på alla.</p><p>Gillar även att Scott skickar med bra förvaring för både goggles och extralinsen. Mycket bekväma och möjlighet att ställa in passform runt näsan är grymt bra. Gillar linsbytarsystemet där man inte måste ta tag i linser som med magnetlåsning.</p><p></p><p>Plus för Giro Axis är att de är OTG. Inget krav, men har glasögon som jag i och för sig inte brukar åka med (eftersom det inte gått med tidigare goggles) men om det funkar har man möjligheten i alla fall. Passar självklart bäst med hjälmen men ingen av dessa gav någon glipa.</p><p></p><p>Anon M2 har fått mycket beröm på nätet och kändes riktigt bra de med. Anon är de som lyckats bäst med magnetsystemet.</p><p></p><p>Någon som har erfarenheter av dessa?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Norderman, post: 1195809, member: 170378"] Jag har varit och testat lite glasögon. Just nu känns det som det står mellan: Scott LCG EVO Anon M2 Giro Axis Jag kör ju med Giro Emerge-hjälmen och dessa passade alla bra med den hjälmen. Alla dessa har en extra lins med på köpet, vilket jag gillar. Bra linser på alla. Gillar även att Scott skickar med bra förvaring för både goggles och extralinsen. Mycket bekväma och möjlighet att ställa in passform runt näsan är grymt bra. Gillar linsbytarsystemet där man inte måste ta tag i linser som med magnetlåsning. Plus för Giro Axis är att de är OTG. Inget krav, men har glasögon som jag i och för sig inte brukar åka med (eftersom det inte gått med tidigare goggles) men om det funkar har man möjligheten i alla fall. Passar självklart bäst med hjälmen men ingen av dessa gav någon glipa. Anon M2 har fått mycket beröm på nätet och kändes riktigt bra de med. Anon är de som lyckats bäst med magnetsystemet. Någon som har erfarenheter av dessa? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips på skidglasögon/goggles som inte immar
Tillbaka
Topp