Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på skidor (för tusende gången - jag vet!)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="156" data-source="post: 925407" data-attributes="member: 126416"><p>Jag har liknande mått som dig, och efter en hel del velande hit och dit, med b.la. Kiku som alternativ, har jag själv köpt Pandora, just för lekigheten. Tyvärr har jag inte fått provåka dem än och kan därmed inte tillföra så mycket mer än att de känns fantastiska och helt rätt när jag står här hemma och klämmer och känner på dem! (Doh, jag vet)</p><p>Men, allt handlar väl i slutändan om hur du åker och hur du vill åka? Om du gillar att åka snabbt och mosa på kanske inte Pandoran är att föredra, men är du ute efter lekfullt, mjukt och "lättåkt" med tanke på måtten, tror jag att de är the shit. </p><p>Klämde och jämförde med Kiku senast idag, och Kiku är rätt mycket styvare. </p><p>Om det är "tjejskidor" du vill ha finns det som bekant inte supermycket att välja på, tråkigt nog, men om du är beredd att gå upp i längd och styvhet är det ju bara att välja och vraka. Om du kan tänka dig 172 finns ju även Lines Sir Francis Bacon som är snarlik Pandoran, men något styvare. Dock har de smalnat av den till 108 i midja.</p><p>Jag har även kollat på b.la. Kiku och K2s MissBehaved också, men efter att ha lusläst tester och recensioner m.m känns Pandoran som det givna. Om du gillar lättåkta, lekfulla, mjuka skidor och dessutom ska leka loss i puder större delen av säsongen tror jag att de är perfekta för dig! Längd är en smaksak. Jag själv valde 162 cm (är 163) som passar mina ändamål, 172 är kanske bättre för mer surfkänsla i puder. Observera att detta är mina egna spekulationer, jag är långt ifrån expert!</p><p>Svamligt inlägg, jag vet.</p><p>Men, grattis om du lyckas bestämma dig, då har du bara bindningar och monteringspunkt kvar att obsessa över ;P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="156, post: 925407, member: 126416"] Jag har liknande mått som dig, och efter en hel del velande hit och dit, med b.la. Kiku som alternativ, har jag själv köpt Pandora, just för lekigheten. Tyvärr har jag inte fått provåka dem än och kan därmed inte tillföra så mycket mer än att de känns fantastiska och helt rätt när jag står här hemma och klämmer och känner på dem! (Doh, jag vet) Men, allt handlar väl i slutändan om hur du åker och hur du vill åka? Om du gillar att åka snabbt och mosa på kanske inte Pandoran är att föredra, men är du ute efter lekfullt, mjukt och "lättåkt" med tanke på måtten, tror jag att de är the shit. Klämde och jämförde med Kiku senast idag, och Kiku är rätt mycket styvare. Om det är "tjejskidor" du vill ha finns det som bekant inte supermycket att välja på, tråkigt nog, men om du är beredd att gå upp i längd och styvhet är det ju bara att välja och vraka. Om du kan tänka dig 172 finns ju även Lines Sir Francis Bacon som är snarlik Pandoran, men något styvare. Dock har de smalnat av den till 108 i midja. Jag har även kollat på b.la. Kiku och K2s MissBehaved också, men efter att ha lusläst tester och recensioner m.m känns Pandoran som det givna. Om du gillar lättåkta, lekfulla, mjuka skidor och dessutom ska leka loss i puder större delen av säsongen tror jag att de är perfekta för dig! Längd är en smaksak. Jag själv valde 162 cm (är 163) som passar mina ändamål, 172 är kanske bättre för mer surfkänsla i puder. Observera att detta är mina egna spekulationer, jag är långt ifrån expert! Svamligt inlägg, jag vet. Men, grattis om du lyckas bestämma dig, då har du bara bindningar och monteringspunkt kvar att obsessa över ;P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på skidor (för tusende gången - jag vet!)
Tillbaka
Topp