Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
tips på skidort för medelålders medelåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snerka" data-source="post: 114909" data-attributes="member: 14187"><p>Jag skulle också rekommodera Cervinia.</p><p></p><p>Backarna är långa, breda och flacka (men finns ett par svarta också, även om jag nog skulle kalla de röda). Maten är hyfsat billig och det är mest medelålders folk där, inget röjj och nästan inga ungdomar (bristen på röjj, vettiga parker och branter håller dom borta)</p><p></p><p>Akta dig för att få ett hotell som står att det är nära lift, men som i själva verket inte är det. </p><p>När jag var där med två polare förut så stod det 0 meter till liften. Vilket var en vit lögn. Det var visserligen en lift där, men den kunde inte få dig till liftsystemet. Skulle rekommdera att ni tar hotellet dragon(tror det hette så, eller något liknande med draken) i stan.</p><p></p><p>För de som behöver lite mer action ((både när det gäller skidåkning och party) så sitter Cervininas liftsystem ihop med Zermatts, som kanske är alpernas bästa ort (jag har inte sett alla, men blev rankat nr.1 av Åka skidor för nåt år sen) och det är smidigt att ta sig över och tillbaka på en dag.</p><p>Se bara till att inte fasta i Zermatt över natten, då det tar flera timmar att ta sig tillbaka med taxi.</p><p>Här finns mer branter och mer varierad åkning helt enkelt, men mer folk och mer ungdom.</p><p></p><p>Vet inte vad jag ska skriva riktigt, återkom med följdfrågor om du undrar något.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snerka, post: 114909, member: 14187"] Jag skulle också rekommodera Cervinia. Backarna är långa, breda och flacka (men finns ett par svarta också, även om jag nog skulle kalla de röda). Maten är hyfsat billig och det är mest medelålders folk där, inget röjj och nästan inga ungdomar (bristen på röjj, vettiga parker och branter håller dom borta) Akta dig för att få ett hotell som står att det är nära lift, men som i själva verket inte är det. När jag var där med två polare förut så stod det 0 meter till liften. Vilket var en vit lögn. Det var visserligen en lift där, men den kunde inte få dig till liftsystemet. Skulle rekommdera att ni tar hotellet dragon(tror det hette så, eller något liknande med draken) i stan. För de som behöver lite mer action ((både när det gäller skidåkning och party) så sitter Cervininas liftsystem ihop med Zermatts, som kanske är alpernas bästa ort (jag har inte sett alla, men blev rankat nr.1 av Åka skidor för nåt år sen) och det är smidigt att ta sig över och tillbaka på en dag. Se bara till att inte fasta i Zermatt över natten, då det tar flera timmar att ta sig tillbaka med taxi. Här finns mer branter och mer varierad åkning helt enkelt, men mer folk och mer ungdom. Vet inte vad jag ska skriva riktigt, återkom med följdfrågor om du undrar något. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
tips på skidort för medelålders medelåkare
Tillbaka
Topp