Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
tips på skidort för medelålders medelåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 114920" data-attributes="member: 13851"><p>Eftersom jag har erfarenhet av skidåkare med liknande preferenser kanske jag kan tillföra något. Till och från tar jag min hustru till Alpen. Hon är en av dom många kvinnor som trots att dom är mycket sportiga och allmänt terränggående inte uppskattar branter med hårt underlag icke heller pister där fortåkare nästan kör över henne. </p><p></p><p>Några orter hon uppskattat är Livigno, Cervinia i Italien. Portes de Soleil, Trois Vallees, Serre, La Plagne och Chamrousse i Frankrike.</p><p>Saalbach o Lech i Österrike.</p><p>Det finns naturligtvis många fler, men vad många orter stupar på är dåliga smala, branta, uppkörda nerfarter till byn. Jobbigt för en sämre skidåkare som skall hem på em. med trötta ben.</p><p></p><p>Tex Ischgl, Badgastein, Val Disere, Verbier. Ok det går att ta liften ner.</p><p></p><p>En annan aspect är höjden, för en sällanskidåkare kan höjder bli besvärande. Hjärtat slår fort på 3000 m särskilt dom första dagarna.</p><p></p><p>Problemet blir större med alltför stora variationer inom familjen eller sällskapet.</p><p>Att bo i LA Grave om man passar bättre i Serre gör skidåkningen begränsad. Att kava på den pistade glacieren blir ganska enahanda.</p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 114920, member: 13851"] Eftersom jag har erfarenhet av skidåkare med liknande preferenser kanske jag kan tillföra något. Till och från tar jag min hustru till Alpen. Hon är en av dom många kvinnor som trots att dom är mycket sportiga och allmänt terränggående inte uppskattar branter med hårt underlag icke heller pister där fortåkare nästan kör över henne. Några orter hon uppskattat är Livigno, Cervinia i Italien. Portes de Soleil, Trois Vallees, Serre, La Plagne och Chamrousse i Frankrike. Saalbach o Lech i Österrike. Det finns naturligtvis många fler, men vad många orter stupar på är dåliga smala, branta, uppkörda nerfarter till byn. Jobbigt för en sämre skidåkare som skall hem på em. med trötta ben. Tex Ischgl, Badgastein, Val Disere, Verbier. Ok det går att ta liften ner. En annan aspect är höjden, för en sällanskidåkare kan höjder bli besvärande. Hjärtat slår fort på 3000 m särskilt dom första dagarna. Problemet blir större med alltför stora variationer inom familjen eller sällskapet. Att bo i LA Grave om man passar bättre i Serre gör skidåkningen begränsad. Att kava på den pistade glacieren blir ganska enahanda. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
tips på skidort för medelålders medelåkare
Tillbaka
Topp