Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips på skidort i Europa - Skidgrupp 35+
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 909160" data-attributes="member: 13861"><p>Att helt slippa svenskar i Alperna är nästan omöjligt, speciellt när du lägger till kriteriet "puderförutsättningar". Skit i vad folk runt omkring er pratar för språk, kör ert race och njut av skidåkningen istället. </p><p></p><p>Jag tycker också Serre Chevalier är ett bra tips. Fast det är väl synd att kalla byarna i dalgången för mysiga, dom är rätt trista om man ska vara ärlig. Eller La Grave om ni vill ha lite mer äventyr. Jag tycker byn både är mysig och att det går att käka helt ok där men jag är ju å andra sidan både dum i huvudet, lokalpatriot och förblindad av den orten. I januari slipper du i alla fall träffa på speciellt många människor.</p><p></p><p>Är god mat bland det viktigare så är det Italien som gäller. Och Monterosa Ski är det bästa i det landet om offpist står på önskelistan. Däremot är Italien inte landet #1 för feta puderdump även om Monterosa hör till dom bättre skidsystemen på den punkten. Inte varit där själv men vet från säkra källor att Champoluc är stället att bo på i så fall. Lugnt och skönt dessutom.</p><p></p><p>Schweiz är fint men tär hårt på plånboken nå jävulskt nu när det blivit så dyrt där. Disentis kan jag inte uttala mig om men liten by med stor skidåkning och inte så mycket folk är väl lite vad ni är ute efter. Andermatt är fint det med men svenskar i varenda skreva på berget. Och Engelberg ska vi inte prata om på den fronten. </p><p></p><p>I Österrike finns ju som sagt Obergurgl och grannorterna där som får rejält med snö och inte är några direkta turistmagneter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 909160, member: 13861"] Att helt slippa svenskar i Alperna är nästan omöjligt, speciellt när du lägger till kriteriet "puderförutsättningar". Skit i vad folk runt omkring er pratar för språk, kör ert race och njut av skidåkningen istället. Jag tycker också Serre Chevalier är ett bra tips. Fast det är väl synd att kalla byarna i dalgången för mysiga, dom är rätt trista om man ska vara ärlig. Eller La Grave om ni vill ha lite mer äventyr. Jag tycker byn både är mysig och att det går att käka helt ok där men jag är ju å andra sidan både dum i huvudet, lokalpatriot och förblindad av den orten. I januari slipper du i alla fall träffa på speciellt många människor. Är god mat bland det viktigare så är det Italien som gäller. Och Monterosa Ski är det bästa i det landet om offpist står på önskelistan. Däremot är Italien inte landet #1 för feta puderdump även om Monterosa hör till dom bättre skidsystemen på den punkten. Inte varit där själv men vet från säkra källor att Champoluc är stället att bo på i så fall. Lugnt och skönt dessutom. Schweiz är fint men tär hårt på plånboken nå jävulskt nu när det blivit så dyrt där. Disentis kan jag inte uttala mig om men liten by med stor skidåkning och inte så mycket folk är väl lite vad ni är ute efter. Andermatt är fint det med men svenskar i varenda skreva på berget. Och Engelberg ska vi inte prata om på den fronten. I Österrike finns ju som sagt Obergurgl och grannorterna där som får rejält med snö och inte är några direkta turistmagneter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips på skidort i Europa - Skidgrupp 35+
Tillbaka
Topp