Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på skidorter i Kanada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MacL3an" data-source="post: 1076960" data-attributes="member: 57021"><p>Jag har inte varit i Whistler, men i Nelson (Whitewater) och är just nu i Golden (Kicking Horse). Vad jag förstått är Whistler och orterna kring the Powder Highway (Nelson, Kicking Horse, Revelstoke, Fernie) två helt olika grejer. </p><p>Whistler är en riktig "resort", med massor av pister och moderna liftar. Priserna och liftköerna därefter. Tänk Åre. Whistler ligger också nära kusten och får blötare snö.</p><p>De övriga orterna är gamla gruvstäder i centrala B.C. där snön är mycket lättare (man kallar det för "champagne powder"). Mycket färre liftar och backar, men en heeelt annan känsla. Här åker du med locals som kör feta pickups. Vi såg 70-åriga tanter på 100+ mm-plankor... En nackdel med dessa orter är dock att det inte är någon ski-in-ski-out, utan du måste alltid åka bil några minuter till systemet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MacL3an, post: 1076960, member: 57021"] Jag har inte varit i Whistler, men i Nelson (Whitewater) och är just nu i Golden (Kicking Horse). Vad jag förstått är Whistler och orterna kring the Powder Highway (Nelson, Kicking Horse, Revelstoke, Fernie) två helt olika grejer. Whistler är en riktig "resort", med massor av pister och moderna liftar. Priserna och liftköerna därefter. Tänk Åre. Whistler ligger också nära kusten och får blötare snö. De övriga orterna är gamla gruvstäder i centrala B.C. där snön är mycket lättare (man kallar det för "champagne powder"). Mycket färre liftar och backar, men en heeelt annan känsla. Här åker du med locals som kör feta pickups. Vi såg 70-åriga tanter på 100+ mm-plankor... En nackdel med dessa orter är dock att det inte är någon ski-in-ski-out, utan du måste alltid åka bil några minuter till systemet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på skidorter i Kanada?
Tillbaka
Topp